Reklama i promocja osobista 1100-12-Z13m-RePrOs
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Istota, historia, cele i funkcje reklamy. W1
2. Etapy opracowania strategii reklamy - cele reklamy, odbiorcy reklamy, metody zbierania informacji, rodzaje komunikatów w reklamie, opracowanie planu mediów, budżet reklamowy. W1
3. Media w reklamie. Rodzaje reklamy. W1
4. Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej. W1
5. Istota promocji osobistej i jej elementy W2
6. Sprzedaż bezpośrednia jako element promocji osobistej. Cele sprzedaży osobistej i jej funkcje. Wady i zalety sprzedaży osobistej W2
7. Fazy procesu sprzedażowego. W2
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu kampanii reklamowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić odbiorców działań reklamowych, opracować plan wykorzystania mediów w kampanii reklamowej, opracować hasło reklamowe oraz zaplanować konkretne propozycje środków reklamy zastosowanych w wybranych mediach. W1, W2, U1, K1.
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Istota, historia, cele i funkcje reklamy. W1 Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu strategii reklamy. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić odbiorców działań reklamowych, opracować plan wykorzystania mediów w kampanii reklamowej i opracować hasło reklamowe oraz opracować konkretne propozycje środków reklamy zastosowanych w wybranych mediach. W1, W2, U1, K1. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Istota, historia, cele i funkcje reklamy. W1 Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu strategii reklamy. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić odbiorców działań reklamowych, opracować plan wykorzystania mediów w kampanii reklamowej i opracować hasło reklamowe oraz opracować konkretne propozycje środków reklamy zastosowanych w wybranych mediach. W1, W2, U1, K1. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- studium przypadku
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++, W2++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1.Projekt wybranego elementu kampanii reklamowej W1+, U1+++, K1++ - Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany indywidualnie projekt wybranego elementu kampanii reklamowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
2. Projekt kampanii reklamowej W1+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt kampanii reklamowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J.Kall, Reklama, PWE, Warszawa 2013.
2. G.Hajduk, Zarządzanie komunikacją marketingową : integracja, nowe media, outsourcing, Wyd.Poltext, Warszawa, 2019
Literatura uzupełniająca:
1. T.Taranko, Komunikacja marketingowa, Wyd. Nieoczywsite, Warszawa 2018.
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: