Public relations i sponsoring 1100-12-Z13m-PuReSp
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Wprowadzenie do public relations – definicje, znaczenie w działalności przedsiębiorstw - W1
2. Cele, zadania i funkcje PR – W1
3. Zarządzanie PR, fazy procesu: badanie stanu wyjściowego, planowanie, realizacja planów, ocena – W1
4. Działania i środki zewnętrznego PR - W1
5. Public relations w sytuacjach kryzysowych – W1
6. Wewnętrzne public relations - W1
7. Sponsoring – definicje, rodzaje i cele – W2
8. Podmioty zawierające umowę sponsoringu – W2
9. Ryzyko sponsoringu – W2
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu wybranych elementów procesu kampanii PR i sponsoringu. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić interesariuszy przedsiębiorstwa oraz zaplanować konkretne propozycje działań i środków z zakresu PR i sponsoringu. W1, W2, U1, K1.
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów zostanie wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania Działań i środków z zakresu PR i sponsoringu. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak przygotować program PR oraz jak opracować program sponsoringu. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów zostanie wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania Działań i środków z zakresu PR i sponsoringu. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak przygotować program PR oraz jak opracować program sponsoringu. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin pisemny – W1 +++, W2+++, W3+++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2 oraz co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające umiejętności określone efektami U2 i U3.
Ćwiczenia:
1. Projekt programu PR i sponsoringu dla wybranego przedsiębiorstwa U1 ++, K1+++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo w formie prezentacji projekt, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 i U2 oraz kompetencji określonych efektem K1.
2. Zadania praktyczne realizowane w trakcie zajęć – W1+, W2+, U1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za wszystkie zadania realizowane w trakcie zajęć sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2, a także sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem U1 i K1.
Literatura
1. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. Wolters Kulwer, Warszawa 2015.
2. B. Rozwadowska, Public relations, Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2011.
3. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.
4. Austen, W.Czakon , Znaczenie interesariuszy dla zarządzania organizacjami publicznymi, [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.): Wykorzystanie analizy interesariuszy w zarządzaniu organizacją zdrowotną, Śląsk, Katowice 2012.
W cyklu 2023/24Z:
1. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009. |
W cyklu 2024/25Z:
1. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: