Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem 1100-12-Z13m-MarZP
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1.System marketingu i jego otoczenie (W1)
2.Cechy charakterystyczne zarządzania marketingowego (W2)
3.Zarządzanie marketingowe a zarządzanie marketingiem (W1)
4.Marketingowe planowanie strategiczne (W3)
5.Kształtowanie nowego produktu (W4)
6.Elementy polityki cenowej (W4)
7.Polityka dystrybucji produktów i usług (W4)
8.Podstawy promocji produktu i firmy (W4)
9.Organizacja działalności marketingowej (W4)
Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia. W ramach 15 godzin ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści nauczania:
1. Istota koncepcji marketingowego zarządzania, w tym nowe nurty w marketingu (W1)
2. Fazy procesu marketingowego zarządzania (W2)
3. Marketingowe planowanie strategiczne, w tym: (W3, W4, U1, U2, K1, K2)
- analiza sytuacji firmy
- ustalanie celów firmy
- formułowanie strategii marketingowej
- budowanie programu działań marketingowych
- opracowanie budżetu
4. Monitorowanie, ocena i kontrola wdrożenia strategii marketingowej (W4)
5. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie (W4)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Wykład:
Zaliczenie pisemne na ocenę W1+++ , W2+++ , W3+++ , W4+++
Ćwiczenia:
Przygotowanie strategicznego planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa W3++, W4++, U2+++, K1++
Ocena zadań realizowanych (indywidualnie lub grupowo) podczas zajęć - U1++, K2++
Literatura
Literatura podstawowa:
1. A. Pomykalski, Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2013.
2. W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
1. A. Czubała, R. E. Niestrój, A. M. Pabian, Marketing w przedsiębiorstwie - ujęcie operacyjne, PWE, Warszawa 2020.
2. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2019.
3. S. Kaczmarczyk, Marketingowe zarzadzanie przedsiębiorstwem, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, red. K. Andruszkiewicz, TNOiK, Toruń 2011, s. 47-93.
4. P. Brzustewicz, Marketing 3.0 - nowe podejście do tworzenia wartości, Marketing i Rynek, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2014, Vol. 21, Nr 2.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: