Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem 1100-12-Z13m-MarZP
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1.System marketingu i jego otoczenie (W1)
2.Cechy charakterystyczne zarządzania marketingowego (W2)
3.Zarządzanie marketingowe a zarządzanie marketingiem (W1)
4.Marketingowe planowanie strategiczne (W3)
5.Kształtowanie nowego produktu (W4)
6.Elementy polityki cenowej (W4)
7.Polityka dystrybucji produktów i usług (W4)
8.Podstawy promocji produktu i firmy (W4)
9.Organizacja działalności marketingowej (W4)
Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia. W ramach 15 godzin ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści nauczania:
1. Istota koncepcji marketingowego zarządzania, w tym nowe nurty w marketingu (W1)
2. Fazy procesu marketingowego zarządzania (W2)
3. Marketingowe planowanie strategiczne, w tym: (W3, W4, U1, U2, K1, K2)
- analiza sytuacji firmy
- ustalanie celów firmy
- formułowanie strategii marketingowej
- budowanie programu działań marketingowych
- opracowanie budżetu
4. Monitorowanie, ocena i kontrola wdrożenia strategii marketingowej (W4)
5. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie (W4)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Wykład:
Zaliczenie pisemne na ocenę W1+++ , W2+++ , W3+++ , W4+++
Ćwiczenia:
Przygotowanie strategicznego planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa oraz jego prezentacja W3++, W4++, U2+++, K1++, K2++
Ocena zadań realizowanych (indywidualnie lub grupowo) podczas zajęć - U1++, K2++
Literatura
Literatura podstawowa:
1. S. Kaczmarczyk, R. Pałgan, Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami, Wyd. ODDK, Gdańsk 2008.
2. Z. Knecht, Planowanie i zarządzanie marketingowe, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. S. Kaczmarczyk, Marketingowe zarzadzanie przedsiębiorstwem, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, red. K. Andruszkiewicz, TNOiK, Toruń 2011, s. 47-93.
2. J. J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
3. A. Pomykalski, Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2013.
4. E. Rudawska, E. Frąckiewicz, J. Karwowski, M. Karwowski, Zarządzanie marketingowe, PWE, Warszawa 2004.
5. Zarządzanie marketingowe, red. G. Rosa, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: