Marketing społeczny 1100-12-Z13m-MarSpo
W ramach przedmiotu prowadzony jest wykład, a także ćwiczenia.
Celem wykładu jest przybliżenie studentom następujących zagadnień:
1. definicja marketingu, zarządzania marketingowego oraz nowych koncepcji w ramach marketingu (np. marketing społeczny, personalny, wewnętrzny, wirusowy, sieciowy) (W1)
2. definicja i istota marketingu społecznego i personalnego oraz podobieństwa i różnice z marketingiem "klasycznym" (W1)
3. geneza marketingu społecznego i personalnego (w tym rozwój tych koncepcji w Polsce) (W1)
4. główni twórcy koncepcji marketingu społecznego i ich wkład w tworzenie podstaw teoretycznych koncepcji (W1)
5. rynki docelowe i ich wybór w ramach marketingu społecznego (W1)
6. cele i korzyści marketingu społecznego dla różnych grup odbiorców (W2)
7. produkt w marketingu społecznym (W3)
8. cena w marketingu społecznym (W1)
9. dystrybucja w marketingu społecznym (W1)
10. promocja w marketingu społecznym (W1)
11. kwestie etyczne w marketingu społecznym (W1)
Celem ćwiczeń jest natomiast:
1. analiza podstawowych zagadnień nt marketingu społecznego na podstawie wybranych fragmentów pozycji książkowych oraz na podstawie wybranych artykułów w czasopismach (W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3)
2. analiza przejawów wykorzystania marketingu społecznego na przykładzie konkretnych studiów przypadku i kampanii społecznych (W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3)
3. wyjaśnienie istoty, celów oraz elementów marketingu MIX w odniesieniu do marketingu społecznego na wybranych przykładach (W1, U1, U2, K1, K2, K3)
4. analiza i przygotowanie przykładów wykorzystania w praktyce założeń marketingu społecznego (np. opisanie kampanii społecznej, etc.), a następnie ich wspólna analiza na zajęciach (W1, W3, U1, U2, K1, K2, K3)
5. analiza korzyści, wynikających dla organizacji i społeczności z wykorzystywania założeń koncepcji marketingu społecznego (W2, W5, U1, U2, K1, K2, K3)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W przypadku wykładu:
- egzamin ustny zerowy
- egzamin pisemny
min. 50%+1 pkt na zaliczenie
W przypadku ćwiczeń:
- kolokwium (40%)
- ocena projektu analizy kampanii społecznej (60%)
- "wejściówki"
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, obecność)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Philip Kotler, Nancy R. Lee, Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, SAGE Publications, Los Angeles (etc.) 2008.
2. Agnieszka I. Baruk, Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, TNOiK, Toruń 2008 (rozdz. V).
Literatura uzupełniająca:
2. Philip Kotler, Gerald Zaltman, Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, „Journal of Marketing” July 1971, vol. 35, s. 3-9.
3. Paul N. Bloom, William D. Novelli, Problems and Challenges in Social Marketing, „Journal of Marketing” Spring 1981, vol. 45, s. 79-87.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: