Marketing produktów luksusowych 1100-12-Z13m-MPrL
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Definicje luksusu i produktów luksusowych w naukach ekonomicznych i poza naukami ekonomicznymi. Ewolucja percepcji luksusu. Cechy produktu luksusowego (W2).
2. Rynek dóbr luksusowych w Polsce i na świecie (W1, W2)
3. Zachowania nabywców na rynku produktów luksusowych. Cechy nabywcy produktów luksusowych. Czynniki wpływające na zachowania nabywców produktów luksusowych (W1)
4. Proces podejmowania decyzji na rynkach dóbr luksusowych (W1).
5. Strategie marketingowe produktów luksusowych (W2).
6. Cechy produktu luksusowego. Design i opakowanie produktu luksusowego (W2).
7. Strategie cenowe produktów luksusowych (W2).
8. Strategie dystrybucji produktów luksusowych.
9. Strategie promocji produktów luksusowych.
10. Strategie marki luksusowej. Rodzaje marek luksusowych. Tożsamość i identyfikatory marki luksusowej
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach zajęć ćwiczeniowych. W ich trakcie studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez samodzielne lub grupowe wykonanie określonych zadań związanych m.in. z analizą problemów pojawiających się na rynkach produktów luksusowych, analizą zmian zachodzących w zachowaniach nabywców dóbr luksusowych, proponowaniem adekwatnych do tych zagadnień rozwiązań marketingowych. Zajęcia ćwiczeniowe zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach realizowanych grupowo lub indywidualnie. Tematyka ćwiczeń jest zbieżna z tematyką wykładów W ramach ćwiczeń realizowane są następujące efekty kształcenia W1, W2, U1, K1.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- SWOT
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin ustny lub pisemny – W1+++, W2+++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektem W1 i W2.
Ćwiczenia:
1. Zadania praktyczne realizowane grupowo podczas zajęć – W1+, W2++, U1+++, K++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za wszystkie zadania realizowane w trakcie zajęć.
3. Aktywność na zajęciach – K1+++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 2 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. T. Sikora, Zachowania nabywców produktów luksusowych, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2012.
2. M. Chevalier, G. Mazzalovo, Luxury brand management. A world of privilige, John Wiley&Sons, Singapore 2008
3. Raport KPMG, Rynek dóbr luksusowych w Polsce, najnowsza edycja.
4. Wybrane artykuły z czasopism naukowych dotyczące omawianych zagadnień.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: