Społeczna odpowiedzialność biznesu 1100-12-Z13-0-CSR
1. Odpowiedzialność w różnych kontekstach instytucjonalnych, organizacyjnych i społecznych
2. Koncepcja oraz obszary zainteresowań CSR
3. Etyka w biznesie - dylematy etyczne, konflikt wartości
4. Normy i standardy międzynarodowe CSR
5. Kodeksy etyczne
6. Przykłady stosowania CSR - case study
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Weryfikacja efektów kształcenia:
Zaliczenie pisemne W1, W2
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literawatura podstawo: sparsW. Gaki (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012; A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2006, B. Rok, Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, Warszawa 2013; M. Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model, diagnoza, ocena, Monografie i Opracowania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,
Literatura uzupełniająca:
E. Sternbeg: Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu. PWN, Warszawa 1998.
J. Korpus, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/zakonczylo-sie-europejskie-forum-interesariuszy-nt-csr/
Publikacje własne:
G. Wolska, CSR jako współczesna koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej. Zaangażowanie w ideę CSR przedsiębiorstw w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Ekonomia nr 347, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014; G. Wolska, I. Bąk, M. Oesterreich, J. Hawlena, „Institutions in the context of implementing the CSR concept and social trust”, European Research Studies Journal, 2020, vol. 23 no. 3; G. Wolska Grażyna, A. Bretyn, A. Kwarcińska, A. Łopatka, Ocena implementacji założeń społecznej odpowiedzialności biznesu w MMŚP z sektora usług turystycznych, Zarządzanie działalnością usługową w nowoczesnej gospodarce, perspektywa regionalna oraz ujęcie historyczne / red. nauk. I. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Szczecin 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: