Szkolenia i zarządzanie kompetencjami 1100-12-Z12p-SzkZaKo
1. Pojęcie i cechy kompetencji. Uwarunkowania rozwoju kompetencji. Rodzaje kompetencji zawodowych. Kompetencje wybranych grup zawodowych – W1, W2
2. Definiowanie kompetencji. Dobór kompetencji ze względu na realizowaną strategię firmy. Tworzenie ksiąg kompetencji. – W1, W2 U1, K1, K2
3. Opracowanie profili kompetencyjnych dla różnych stanowisk pracy –W2, U1, K1, K2
4. Narzędzia pomiaru i oceny kompetencji stosowane w rekrutacji i selekcji i ocenianiu pracowników – W3, U2, K1, K2
5. Metody rozwoju kompetencji:
- Szkolenia
- Coaching i mentoring
- E-learning
- Delegowanie zadań i udział w projektach
- Ukierunkowane czytanie
- Rotacja na stanowiskach pracy
- Uczenie się w procesie nauczania innych – W3, U3, K1, K2
6. Kompetencje w planowaniu ścieżek kariery i awansów – W2, U3, K1, K2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne (warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51% poprawnych odpowiedzi) – W1, W2, W3, U2 (w pełnym stopniu +++)
Projekt zespołowy z prezentacją multimedialną (wartość merytoryczna projektu/prezentacji, oryginalność i adekwatność proponowanych rozwiązań, struktura prezentacji/pisemnego opracowania, wykorzystanie fachowej terminologii, poprawność językowa, spójność logiczna wypowiedzi, przyciągnięcie i utrzymanie uwagi słuchaczy, kontakt z publicznością, przestrzeganie limitu czasowego, staranność pisemnego opracowania) – U1, U2, U3,K1, K2 (w pełnym stopniu +++),
obserwacja udziału w zadaniach zespołowych na zajęciach – K1, K2 (częściowo +)
Ocena końcowa jest wypadkową ocen cząstkowych z powyższych zadań.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Wolters Kluwer, Warszawa 2019.
2. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2017.
3. K. Padzik, Ocena pracowników: nowa generacja narzędzi do oceny pracowników w nowym ujęciu klasycznego modelu kompetencji, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca
1. M. Sidor-Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Wolters Kluwer – Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2020.
2. P. Smółka, Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer, Kraków 2016.
3. J. Wieczorek, Efektywne zarządzanie kompetencjami – tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy, ODDK, Gdańsk, 2008.
Uwagi
W cyklu 2023/24L:
|
W cyklu 2024/25L:
|
W cyklu 2025/26L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: