Jakościowe badania marketingowe
1100-12-Z12m-JakBM
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu jakościowych badań marketingowych dostępnych w literaturze marketingowej, w tym zwłaszcza w literaturze z zakresu badań marketingowych. W ramach 30 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Główne klasyfikacje badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem podziału na ilościowe i jakościowe badania marketingowe. Podstawowe różnice między nimi (W1)
2. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych, ze szczególnym podkreśleniem ich przynależności do grupy ilościowych i jakościowych metod zbierania danych (W1, W2)
3. Metoda a instrument pomiarowy – różnica w definicyjnym ujęciu dwóch terminów oraz przypisanie poszczególnych instrumentów do konkretnych metod marketingowych badań ilościowych i jakościowych (W1, W2, U1)
4. Wywiad grupowy jako główna metoda jakościowych badań marketingowych (Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego) (W1, W2, W3, U1).
5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2).
6. Inne metody oraz techniki badań jakościowych, w tym techniki projekcyjne (rodowód, rodzaje, zastosowanie, przykłady) (W1, W2).
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach równolegle prowadzonych zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania oraz realizacji badań marketingowych z zastosowaniem podstawowych metod i technik jakościowych badań marketingowych. W trakcie spotkań studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez samodzielne lub grupowe wykonanie określonych czynności związanych z planowaniem i realizacją badania marketingowego o charakterze jakościowym (U1, K1). Studenci uczą się m.in. jak budować kwestionariusze rekrutacyjne i scenariusze do wywiadów grupowych, jak rekrutować uczestników tych wywiadów, jak prowadzić spotkania grupowe oraz jak analizować pozyskane w ich ramach dane (U1, K1). Zajęcia ćwiczeniowe zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i symulacjach procesu zbierania danych. W trakcie 15 godzin ćwiczeń zakłada się podjęcie następującej tematyki:
1. Badania ilościowe a badania jakościowe. Odmienność problematyki badań jakościowych i ilościowych. Odmienność dostarczanych informacji. Komplementarność badań jakościowych i ilościowych (W1)
2. Główne metody badań jakościowych i ilościowych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe. Ich istota oraz odmienności (W1, W2)
4. Wywiad grupowy jako główna metoda badań jakościowych. Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego (W2, W3, U1, K1).
5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2).
6. Wspomagająca rola technik projekcyjnych na etapie realizacji wywiadów grupowych i pogłębionych wywiadów indywidualnych (W2, W3, U1, K1).
W cyklu 2022/23L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu jakościowych badań marketingowych dostępnych w literaturze marketingowej, w tym zwłaszcza w literaturze z zakresu badań marketingowych. W ramach 30 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Główne klasyfikacje badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem podziału na ilościowe i jakościowe badania marketingowe. Podstawowe różnice między nimi (W1) 2. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych, ze szczególnym podkreśleniem ich przynależności do grupy ilościowych i jakościowych metod zbierania danych (W1, W2) 3. Metoda a instrument pomiarowy – różnica w definicyjnym ujęciu dwóch terminów oraz przypisanie poszczególnych instrumentów do konkretnych metod marketingowych badań ilościowych i jakościowych (W1, W2, U1) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda jakościowych badań marketingowych (Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego) (W1, W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Inne metody oraz techniki badań jakościowych, w tym: obserwacja oraz techniki projekcyjne (rodowód, rodzaje, zastosowanie, przykłady) (W1, W2).
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach równolegle prowadzonych zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania oraz realizacji badań marketingowych z zastosowaniem podstawowych metod i technik jakościowych badań marketingowych. W trakcie spotkań studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez samodzielne lub grupowe wykonanie określonych czynności związanych z planowaniem i realizacją badania marketingowego o charakterze jakościowym. Studenci uczą się m.in. jak budować kwestionariusze rekrutacyjne i scenariusze do wywiadów grupowych, jak rekrutować uczestników tych wywiadów, jak prowadzić spotkania grupowe oraz jak analizować pozyskane w ich ramach dane. Zajęcia ćwiczeniowe zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i symulacjach procesu zbierania danych. W trakcie 15 godzin ćwiczeń zakłada się podjęcie następującej tematyki: 1. Badania ilościowe a badania jakościowe. Odmienność problematyki JBM i IBM. Odmienność dostarczanych informacji. Komplementarność JBM i IBM (W1) 2. Główne metody JBM i IBM oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe. Ich istota oraz odmienności (W1, W2) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda JBM. Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego (W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Wspomagająca rola technik projekcyjnych na etapie realizacji wywiadów grupowych i pogłębionych wywiadów indywidualnych (W2, W3, U1).
|
W cyklu 2023/24L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu jakościowych badań marketingowych dostępnych w literaturze marketingowej, w tym zwłaszcza w literaturze z zakresu badań marketingowych. W ramach 30 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Główne klasyfikacje badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem podziału na ilościowe i jakościowe badania marketingowe. Podstawowe różnice między nimi (W1) 2. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych, ze szczególnym podkreśleniem ich przynależności do grupy ilościowych i jakościowych metod zbierania danych (W1, W2) 3. Metoda a instrument pomiarowy – różnica w definicyjnym ujęciu dwóch terminów oraz przypisanie poszczególnych instrumentów do konkretnych metod marketingowych badań ilościowych i jakościowych (W1, W2, U1) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda jakościowych badań marketingowych (Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego) (W1, W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Inne metody oraz techniki badań jakościowych, w tym: obserwacja oraz techniki projekcyjne (rodowód, rodzaje, zastosowanie, przykłady) (W1, W2).
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach równolegle prowadzonych zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania oraz realizacji badań marketingowych z zastosowaniem podstawowych metod i technik jakościowych badań marketingowych. W trakcie spotkań studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez samodzielne lub grupowe wykonanie określonych czynności związanych z planowaniem i realizacją badania marketingowego o charakterze jakościowym. Studenci uczą się m.in. jak budować kwestionariusze rekrutacyjne i scenariusze do wywiadów grupowych, jak rekrutować uczestników tych wywiadów, jak prowadzić spotkania grupowe oraz jak analizować pozyskane w ich ramach dane. Zajęcia ćwiczeniowe zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i symulacjach procesu zbierania danych. W trakcie 15 godzin ćwiczeń zakłada się podjęcie następującej tematyki: 1. Badania ilościowe a badania jakościowe. Odmienność problematyki JBM i IBM. Odmienność dostarczanych informacji. Komplementarność JBM i IBM (W1) 2. Główne metody JBM i IBM oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe. Ich istota oraz odmienności (W1, W2) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda JBM. Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego (W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Wspomagająca rola technik projekcyjnych na etapie realizacji wywiadów grupowych i pogłębionych wywiadów indywidualnych (W2, W3, U1).
|
W cyklu 2024/25L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu jakościowych badań marketingowych dostępnych w literaturze marketingowej, w tym zwłaszcza w literaturze z zakresu badań marketingowych. W ramach 30 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Główne klasyfikacje badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem podziału na ilościowe i jakościowe badania marketingowe. Podstawowe różnice między nimi (W1) 2. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych, ze szczególnym podkreśleniem ich przynależności do grupy ilościowych i jakościowych metod zbierania danych (W1, W2) 3. Metoda a instrument pomiarowy – różnica w definicyjnym ujęciu dwóch terminów oraz przypisanie poszczególnych instrumentów do konkretnych metod marketingowych badań ilościowych i jakościowych (W1, W2, U1) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda jakościowych badań marketingowych (Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego) (W1, W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Inne metody oraz techniki badań jakościowych, w tym techniki projekcyjne (rodowód, rodzaje, zastosowanie, przykłady) (W1, W2).
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach równolegle prowadzonych zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności projektowania oraz realizacji badań marketingowych z zastosowaniem podstawowych metod i technik jakościowych badań marketingowych. W trakcie spotkań studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez samodzielne lub grupowe wykonanie określonych czynności związanych z planowaniem i realizacją badania marketingowego o charakterze jakościowym. Studenci uczą się m.in. jak budować kwestionariusze rekrutacyjne i scenariusze do wywiadów grupowych, jak rekrutować uczestników tych wywiadów, jak prowadzić spotkania grupowe oraz jak analizować pozyskane w ich ramach dane. Zajęcia ćwiczeniowe zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i symulacjach procesu zbierania danych. W trakcie 15 godzin ćwiczeń zakłada się podjęcie następującej tematyki: 1. Badania ilościowe a badania jakościowe. Odmienność problematyki JBM i IBM. Odmienność dostarczanych informacji. Komplementarność JBM i IBM (W1) 2. Główne metody JBM i IBM oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe. Ich istota oraz odmienności (W1, W2) 4. Wywiad grupowy jako główna metoda JBM. Rodzaje wywiadu grupowego i ich podstawowa charakterystyka. Procedura rekrutacji do wywiadu grupowego. Moderator – kim jest i jakie pełni funkcje. Scenariusz wywiadu i kwestionariusz rekrutacyjny. Planowanie i realizacja wywiadu grupowego (W2, W3, U1). 5. Pogłębiony wywiad indywidualny – zastosowania i przebieg (W1, W2). 6. Wspomagająca rola technik projekcyjnych na etapie realizacji wywiadów grupowych i pogłębionych wywiadów indywidualnych (W2, W3, U1).
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia), 20 godz. (konsultacje przedmiotowe): łącznie 65 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, zapoznanie się z przekazanymi materiałami dydaktycznymi, wykonanie zadań domowych): łącznie 45 godz.
3. Czas przygotowania do egzaminu: łącznie 15 godz.
Razem nakład pracy studenta 125 godzin
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna i rozumie odmienność ilościowych i jakościowych badań marketingowych (K_W08)
W2: Zna główne metody badań ilościowych i jakościowych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe (K_W08)
W3: Zna główne etapy planowania i realizacji badania jakościowego z wykorzystaniem metody wywiadu grupowego oraz rozumie rolę, jaką na tych etapach pełni badacz (moderator) i inni jego uczestnicy (K_W08)
Efekty uczenia się - umiejętności
Od roku 2016/2017
U1: Potrafi przygotować wybrane elementy projektu badania jakościowego z zastosowaniem metody wywiadu grupowego dla konkretnego problemu badawczego (K_U02)
-----------------
Do roku 2015/2016:
U1: Przygotowuje projekt badania jakościowego z zastosowaniem metody wywiadu grupowego dla konkretnego problemu badawczego (w tym: opracowuje cele badania; proponuje konkretny rodzaj wywiadu grupowego, liczbę jego uczestników, łączną liczbę wywiadów, miejsce i termin ich realizacji; opracowuje założenia rekrutacyjne i organizacyjne; buduje kwestionariusz rekrutacyjny i scenariusz wywiadu grupowego) (K_U02, K_U04, K_U08)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Jest gotów do projektowania i realizacji badania jakościowego służącego zebraniu danych odpowiadających konkretnym potrzebom decyzyjnym (K_K01)
-----------------
Do roku 2015/2016:
K1: Posiada kompetencje w zakresie projektowania i realizacji badania jakościowego z zastosowaniem metody wywiadu grupowego odpowiadającego konkretnym potrzebom decyzyjnym (K_K02)
K2: Potrafi w sposób aktywny, odpowiedzialny i kreatywny brać udział w przedsięwzięciach zespołowych związanych projektowaniem lub realizacją badania marketingowego (K_K05, K_K06)
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład konwersatoryjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point.
Wszystkie omawiane na wykładzie treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na liczbę uczestników, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie. Części prezentowane przez wykładowcę przeplatane są wypowiedziami słuchaczy na temat ich doświadczeń i opinii w zakresie omawianych kwestii. Na podobnej zasadzie studenci wyrażają też swoje wątpliwości, które wykładowca na bieżąco wyjaśnia.
Ćwiczenia: pogadanka, giełda pomysłów, metoda referatu, studium przypadku, dyskusja, analiza SWOT
Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki. W trakcie ćwiczeń wykorzystuje się szereg metod aktywizujących, których zadaniem jest motywowanie studentów do działania, twórczego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, a także przejmowania roli współtwórcy realizowanej pracy dydaktycznej. Studenci samodzielnie lub grupowo wykonują określone czynności związane z planowaniem i realizacją badania jakościowego, rozwiązują zaprezentowane im konkretne problemy badawcze (case study), uczestniczą w dyskusjach i symulacjach procesu zbierania danych. Zajęcia rozpoczynają pogadanki utrwalające (dotyczące uprzednio poznanego materiału), a każdy nowy blok zajęć - pogadanki wstępne (służące przygotowaniu studentów do nowego tematu i wytworzeniu w nich gotowości do zdobycia nowych umiejętności).
Wprowadzanie w trakcie ćwiczeń metod pracy zespołowej ma za zadanie tworzenie i umacnianie więzi między studentami, rozwijanie ich umiejętności podporządkowania się regułom podziału pracy, a także budzenie poczucia ich współodpowiedzialności za uzyskane przez grupę efekty (i ocenę końcową ich pracy). Jest też dobrym przygotowaniem do zdań, jakie czekają na studenta w przyszłości, wtedy, kiedy w podejmowanej pracy zawodowej będzie realizował zadania w grupie (w obszarze marketingu, w tym badań marketingowych, jest to sytuacja bardzo powszechna). Zakłada się, że przy wykonywaniu zadań w grupie, wiedza poszczególnych członków zespołu, ich konkretne zdolności, umiejętności lub praktyczne doświadczenia będą się sumować, co pozwoli na bardziej efektywne wykonywanie przydzielonych zadań, a także na odkrycie szerszej gamy możliwych rozwiązań w przypadku podanych na zajęciach zadań problemowych. Dzieląc się wiedzą i umiejętnościami, a także prezentując wynik pracy zespołowej innych grupom, każdy student będzie mieć szansę uczenia się od pozostałych.
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Jakościowe badania marketingowe łączą zagadnienia z obszaru marketingu, socjologii oraz psychologii. Oczekuje się, iż uczestnicy zajęć posiadać będą wiedzę wyniesioną z zajęć z przedmiotu „Marketing” oraz „Badania marketingowe” (oba przedmioty, w formie wykładów i ćwiczeń, prowadzone są na I-wszym roku studiów). Choć w badaniach jakościowych nie wykorzystuje się metod statystycznych, jednak posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu statystyki może pomóc w zrozumieniu wybranych części prezentowanego materiału. Przydatne będzie także posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii oraz socjologii.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
1. Egzamin pisemny – W1, W2, W3
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektem W1, W2, W3. Egzamin ma charakter pisemny (student otrzymuje pytania otwarte oraz opisy wybranych pojęć z zakresu jakościowych badań marketingowych, do których będzie musiał dopasować poznane na zajęciach terminy lub rozwiązania). Przystąpienie do egzaminu wymaga w pierwszej kolejności uzyskania zaliczenia z ćwiczeń.
Ćwiczenia
1. Zadania praktyczne realizowane (indywidualnie lub grupowo) podczas ćwiczeń oraz zadania domowe, w tym zadania związane z przygotowaniem wybranych części projektu badania jakościowego – W1, W2, W3, U1, K1, K2
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za wszystkie zadania realizowane w trakcie zajęć oraz zadania domowe sprawdzające zdobycie wiedzy określonej efektem W1, W2, W3, a także sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem U1 oraz kompetencji opisanych efektem K1 i K2.
Wstępna (wyjściowa) ocena końcowa z ćwiczeń ustalona jest w oparciu o średnią liczoną z ocen uzyskanych ze wszystkich zadań praktycznych wykonywanych (indywidualnie lub grupowo) w trakcie zajęć oraz zadań domowych – średnia wyrażona w procentach (minimum zaliczenia: 60%)
Ocena ostateczna z ćwiczeń ustalana jest na bazie opisanej wyżej oceny wyjściowej powiększonej (pomniejszonej) o oceny uzyskiwane przez studenta za przygotowanie się do zajęć i aktywność w trakcie całego cyklu spotkań (każda aktywność adekwatna do tematu zajęć to +0,5%, +1%, +1,5% lub +2% dodany do obliczonej średniej ocen; analogicznie, każdorazowy odnotowany brak przygotowania to 1% odjęty od rozważanej średniej ocen).
W1: egzamin ++ zadania praktyczne realizowane na ćwiczeniach ++
W2: egzamin + zadania praktyczne realizowane na ćwiczeniach++
W3: egzamin+ zadania praktyczne realizowane na ćwiczeniach +++
U1: zadania praktyczne realizowane na ćwiczeniach oraz zadania domowe+++
K1: zadania praktyczne realizowane grupowo na ćwiczeniach oraz grupowe zadania domowe +++
Przy ustalaniu oceny z egzaminu i ćwiczeń stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
Poniżej 60% - ndst
Od 60% do 69,9% - dst
Od 70% do 79,9% - dst plus
Od 80% do 84,9% - db
Od 85% do 94,9% - db plus
Od 95% - bdb
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
A.M.Nikodemska-Wołowik, Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Wydawnictwo Grupa Verde, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144).
I.Escher, Rekrutacja uczestników wywiadów grupowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000.
I.Escher, J.Petrykowska, Komplementarność ilościowych i jakościowych badań marketingowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000.
I.Escher, Wykorzystanie jakościowych badań marketingowych w działalności firmy, Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, PTE, Wrocław 2000, s. 127-135.
T.L.Greenbaum, The handbook for focus group research, Sage Publications, Inc; Thousand Oaks 1998.
D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
A.M.Nikodemska-Wołowik, Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, pod red. J.Lisek-Michalskiej, P.Daniłowicza, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007.
Artykuły w czasopismach naukowych, katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych).
W cyklu 2022/23L:
Literatura podstawowa: D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. A.M.Nikodemska-Wołowik, Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Wydawnictwo Grupa Verde, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca: I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). I.Escher, Rekrutacja uczestników wywiadów grupowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, J.Petrykowska, Komplementarność ilościowych i jakościowych badań marketingowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, Wykorzystanie jakościowych badań marketingowych w działalności firmy, Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, PTE, Wrocław 2000, s. 127-135. T.L.Greenbaum, The handbook for focus group research, Sage Publications, Inc; Thousand Oaks 1998. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. A.M.Nikodemska-Wołowik, Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999. Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, pod red. J.Lisek-Michalskiej, P.Daniłowicza, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007.
Artykuły w czasopismach naukowych, katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych)
|
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. A.M.Nikodemska-Wołowik, Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Wydawnictwo Grupa Verde, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca: I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). I.Escher, Rekrutacja uczestników wywiadów grupowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, J.Petrykowska, Komplementarność ilościowych i jakościowych badań marketingowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, Wykorzystanie jakościowych badań marketingowych w działalności firmy, Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, PTE, Wrocław 2000, s. 127-135. T.L.Greenbaum, The handbook for focus group research, Sage Publications, Inc; Thousand Oaks 1998. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. A.M.Nikodemska-Wołowik, Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999. Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, pod red. J.Lisek-Michalskiej, P.Daniłowicza, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007.
Artykuły w czasopismach naukowych, katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych)
|
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. A.M.Nikodemska-Wołowik, Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Wydawnictwo Grupa Verde, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca: I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). I.Escher, Rekrutacja uczestników wywiadów grupowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, J.Petrykowska, Komplementarność ilościowych i jakościowych badań marketingowych, AUNC, Zeszyt Naukowy UMK Nr 341, Toruń 2000. I.Escher, Wykorzystanie jakościowych badań marketingowych w działalności firmy, Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, PTE, Wrocław 2000, s. 127-135. T.L.Greenbaum, The handbook for focus group research, Sage Publications, Inc; Thousand Oaks 1998. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. A.M.Nikodemska-Wołowik, Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999. Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, pod red. J.Lisek-Michalskiej, P.Daniłowicza, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007.
Artykuły w czasopismach naukowych, katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych)
|
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
|
W cyklu 2023/24L:
|
W cyklu 2024/25L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: