Całościowa identyfikacja przedsiębiorstwa 1100-12-Z12m-CaIdP
W ramach przedmiotu prowadzony jest wykład, a także ćwiczenia.
Celem wykładu jest przybliżenie studentom następujących zagadnień:
1. definicja, istota i znaczenie CI, a także wizerunku organizacji (W1, W4)
2. podobieństwa i różnice pomiędzy tożsamością, wizerunkiem i reputacją organizacji (W1, W4)
3. geneza systemu CI (w tym rozwój tej koncepcji w Polsce) (W1, W4)
4. główni twórcy systemu CI i ich wkład w tworzenie podstaw teoretycznych tej koncepcji (W1, W4)
5. podstawowe podsystemy CI, a także składowe poszczególnych podsystemów (W1, W4)
6. cele i korzyści zarządzania CI i pozytywnego wizerunku (W2, W5)
7. Kształtowanie CI w organizacji (W3)
8. kwestie etyczne w zarządzaniu wizerunkiem organizacji (W1, W4)
Celem ćwiczeń jest natomiast:
1. zdefiniowanie podstawowych elementów systemu CI na podstawie wybranych fragmentów pozycji książkowych oraz na podstawie wybranych artykułów w czasopismach (W1, W4, U1, U4, K1, K2, K3)
2. analiza przejawów wykorzystania CI na przykładzie konkretnych organizacji (desk research i badania w terenie) (W1, W4, U1, U4, K1, K2, K3)
3. wyjaśnienie istoty, celów oraz elementów systemu CI na wybranych przykładach (W1, W4, U2, K1, K2, K3)
4. analiza i przygotowanie przez prezentacji przykładów wykorzystania w praktyce systemu CI (w konkretnej organizacji), a następnie ich wspólna analiza na zajęciach (W1, W4, U2, K1, K2, K3)
5. analiza korzyści, wynikających dla organizacji z prawidłowego kształtowania CI (W2, U3, K1, K2, K3)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W przypadku wykładu:
- egzamin pisemny
min. 50%+1 pkt na zaliczenie
W przypadku ćwiczeń:
- ocena projektu analizy systemu CI wybranej organizacji (100%)
- "wejściówki"
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, obecność)
Literatura
Podstawowa:
1. Anna M. Nikodemska-Wołowik, Tadeusz N. P. Górski, Mirosław Wołowik, Nie tylko logotyp. Wyróżnienie i przynależność w biznesie, Oficyna Wydawnicza BRANTA, Bydgoszcz 2004.
2. Tomasz Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2010.
Uzupełniająca:
3. Zarządzanie marką, J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
4. Paweł Kocoń, Tożsamość organizacji i kultura organizacyjna, „Economy and Management” 1/2009.
5. Arnold Pabian, Marketing sensoryczny, „Marketing i Rynek” 1/2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: