Technologie informacyjne 1100-12-L11-TechIn
Ćwiczenia poświęcone są następującym zagadnieniom:
1.Przetwarzanie tekstów
Zaawansowane funkcje edytora: podział dokumentu na sekcje, układ wielokolumnowy strony, tworzenie tabel, łączenie tekstu z grafiką, edycja równań i wzorów matematycznych, edycja pism dla korespondencji seryjnej.
Praca z długim dokumentem:
zmiana marginesów i orientacji strony, umieszczanie przypisów i odsyłaczy,
tworzenie i modyfikacja stylów tekstu, tworzenie spisów ilustracji i tabel, tworzenie spisów treści.
2.Praca w relacyjnej bazie danych
projektowanie struktury tabeli, definiowanie kluczy podstawowych, tworzenie relacji pomiędzy tabelami, tworzenie prostych formularzy, wprowadzanie i edycja danych, projektowanie kwerend wybierających, definiowanie w nich kryteriów i tworzenie pól wyliczanych, projektowanie kwerend funkcyjnych i ich zastosowanie tworzenie formularzy, projektowanie raportów z wykorzystaniem funkcji agregujących dane.
3.Korzystanie z arkusza kalkulacyjnego
wprowadzanie danych i edycja formuł obliczeniowych, stosowanie adresów względnych, bezwzględnych i mieszanych dla komórek z danymi, tworzenie wykresów i ich formatowanie, korzystanie z funkcji biblioteki programu- w tym matematycznych, statystycznych i finansowych oraz logicznych i wyszukiwania, stosowanie formuł tablicowych, automatyzacja zadań.
4.Integracja danych
wykorzystywanie danych z bazy w arkuszu kalkulacyjnym i w dokumentach tekstowych, import i eksport danych pomiędzy programami pakietu Office.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia kursu jest:
1. zdanie dwóch kolokwiów na minimalnym poziomie 60%. Kolokwia odbędą się w trakcie semestru (terminy zostaną podane najpóźniej dwa tygodnie przed kolokwium) i będą trwały 75 minut. Kolokwium zostanie przeprowadzone w laboratorium komputerowym. Każde kolokwium ocenione jest na 50 punktów. Łączna suma punktów do uzyskania to 100 pkt.. Do zaliczenia wymaganych jest uzyskanie 60%, czyli po 30 pkt. z każdego kolokwium (łącznie 60 pkt)
2. realizacja 5 zadań przewidzianych do rozwiązania w trakcie kursu. Na wykonanie każdego zadania są 2 tygodnie. Każde zadanie jest oceniane w skali 0-20 pkt. (łącznie do uzyskania 100 pkt.) Za tę część zaliczenie uzyskuje student, który uzyskał łącznie co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów, czyli 60 pkt.)
Łącznie do uzyskania jest 200 pkt.
Skala końcowej punktacji przedstawia się następująco:
% do % od pkt. do pkt. od ocena
(100 93> 200 186 bdb
(93 86> 186 172 db +
(86 79> 172 158 db
(79 72> 158 144 dst +
(72 60> 144 120 dst
(60 0 120 0 ndst
Literatura
1. Wróblewski Piotr, ABC komputera, wydanie VIII, Helion, Gliwice 2013
2. Jaskólska Barbara, Śniegocka Jolanta i inni, Office 2000 w ćwiczeniach, Tutor, Toruń 2000
3. Harvey Greg, Excel 2010 PL dla bystrzaków, Helion, Gliwice 2011
4. Frye Curtis D., Microsoft Access 2010 PL. Praktyczne podejście, Helion, Gliwice 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: