Strategie marketingowe 1100-12-K13-ZS-StMar
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Koncepcja strategii marketingowej - definicja strategii i podstawowych pojęć jej towarzyszących (W1).
2. Formułowanie strategii marketingowych (W1) - misja, wizja i cele przedsiębiorstwa w strategii marketingowej(W2).
4. Analiza sytuacji bieżącej organizacji w procesie tworzenia koncepcji strategicznej(analizy: PEST, SWOT, 5 sił Portera, BCG) (W2).
5. Typologia strategii marketingowych (W1).
6. Strategie konkurencji ze względu na sposoby zachowania organizacji w stosunku do konkurentów oraz ze względu na pozycję zajmowaną na rynku (W1).Strategie typu produkt – rynek (W1).
7. Funkcjonalne strategie marketingowe w zakresie produktu., marki, ceny, dystrybucji i promocji (W1).
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i komunikacji marketingowej. U1, K1
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu strategii marketingowych. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów zostanie wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu wybranej strategii marketingowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz strategie marketingowe z zakresu polityki produktu, marki, ceny, dystrybucji i promocji (W1, W2, W3, U1,U2, K1). Wykład i ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i elementami dyskusji. W trakcie ćwiczeń stosowane będą analiza studium przypadku, pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku. |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu strategii marketingowych. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów zostanie wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu wybranej strategii marketingowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz strategie marketingowe z zakresu polityki produktu, marki, ceny, dystrybucji i promocji (W1, W2, W3, U1,U2, K1). Wykład i ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i elementami dyskusji. W trakcie ćwiczeń stosowane będą analiza studium przypadku, pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu strategii marketingowych. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów zostanie wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu wybranej strategii marketingowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz strategie marketingowe z zakresu polityki produktu, marki, ceny, dystrybucji i promocji (W1, W2, W3, U1,U2, K1). Wykład i ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i elementami dyskusji. W trakcie ćwiczeń stosowane będą analiza studium przypadku, pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- giełda pomysłów
- SWOT
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawowymi metodami oceniania będą:
- w przypadku wykładu: egzamin
Egzamin ma charakter pisemny (student otrzymuje pytania otwarte oraz opisy z prośbą o dopisanie właściwych terminów). Pytania dotyczą wszystkich zagadnień omówionych podczas wykładów. Uzyskany w nim wynik wyrażany jest w procentach. Egzamin uznaje się za zdany, gdy student uzyska minimum 60% przewidywanej punktacji maksymalnej uzyskanej z odpowiedzi na pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1, W2, W3.
Przy ustalaniu oceny z egzaminu stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
Poniżej 60% - ndst
Od 60% do 69% - dst
Od 70% do 79% - dst plus
Od 80% do 84% - db
Od 85% do 94% - db plus
Od 95% - bdb
- w przypadku ćwiczeń: kolokwium, grupowy i indywidualny projekt wybranych funkcjonalnych strategii marketingowych, zadania realizowane grupowo i indywidualnie w trakcie zajęć, aktywność studenta na zajęciach.
1. Kolokwium
Zdanie kolokwium na podstawie uzyskania co najmniej 60% przewidywanej punktacji maksymalnej uzyskanej z odpowiedzi na pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W2, W3.
2. Grupowy projekt wybranej funkcjonalnej strategii marketingowej
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranej funkcjonalnej strategii marketingowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 i U2 oraz kompetencji określonych efektem K1.
3. Indywidualny projekt wybranej funkcjonalnej strategii marketingowej
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranej funkcjonalnej strategii marketingowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U2 oraz kompetencji określonych efektem K1.
4. Zadania praktyczne realizowane (indywidualnie lub grupowo) podczas zajęć
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za wszystkie zadania realizowane w trakcie zajęć sprawdzające wiedzę określoną efektami W2 i W3, a także sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem U1 i U2.
5. Aktywność na zajęciach
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 5 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1.
Przy ustalaniu oceny końcowej z ćwiczeń i zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
Poniżej 60% - ndst
Od 60% do 69% - dst
Od 70% do 79% - dst plus
Od 80% do 84% - db
Od 85% do 94% - db plus
Od 95% - bdb
W1- egzamin +++,
W2- egzamin+++, kolokwium++,
W3 – egzamin +++, kolokwium ++,
U1 grupowy projekt +++, zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
U2 indywidualny projekt +++, grupowy projekt ++, zadania realizowane na ćwiczeniach +,
K1 –indywidualny projekt +++, projekt grupowy ++, aktywność na zajęciach +
Praktyki zawodowe
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++, W2++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1. Projekt wybranych strategii marketingowych W1+, W2+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranych strategii marketingowych, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1.
Literatura
Literatura podstawowa:
Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, L.Garbarski (red.), PWE, Warszawa 2022.
A.Pomykalski, Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
Ph.Kotler, G.Armstrong, S.Balasubramanian, Principles of Marketing, Global Edition, 19th ed., Pearson eText (OLP), 2023.
Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2012.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: