Sprzedaż bezpośrednia i jej techniki 1100-12-K13-ZS-SBoJT
Treści przedmiotu obejmują następujące tematy:
1. Sprzedaż bezpośrednia i jej rodzaje – wstęp do przedmiotu (W1)
2. Współczesne modele sprzedaży (W1)
3. Nabywcy jako decydenci (dlaczego kupują, czynniki wpływające na decyzję zakupu)(W1)
4. Model rozmowy sprzedażowej (Wyznaczanie celu rozmowy sprzedażowej - rozpoczęcie rozmowy, mowa ciała, rozpoznanie, prowadzenie wywiadu) (U1 U2 U3 K1 K2)
5. Sprzedaż relacyjna. Budowanie relacji z klientem. Inteligencja emocjonalna i społeczna w sprzedaży bezpośredniej. Matryca Grega Morgenthama, Ośrodki Zainteresowań. (W2 U1 U2 U3 K1 K2)
6. Techniki badania potrzeb: model trójpoziomowej analizy potrzeb (U2 U3 U4)
7. Sposoby przedstawiania oferty (U5)
8. Style sprzedaży: orientacja na klienta, orientacja na rozwiązanie problemów, orientacja na technikę sprzedaży, orientacja na forsowanie produktu, kup lub zostaw; (U2 U3 U4)
9. Negocjacje i techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży: społeczny dowód słuszności, zasada autorytetu, zasada zaangażowania i konsekwencji, zasada niedostępności, reguła wzajemności, reguła kontrastu, reguła lubienia i sympatii (U1 U2 U3 U4 K1 K2)
10. Techniki obrony i odpowiedzi na zarzuty (W1 U2 U3 U4)
11. Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet (W1 U2 U3 U4)
12. Zespoły sprzedażowe w obliczu zmian, case study (W2)
13. Storytelling w procesie sprzedaży (U3 K2)
14. Sprzedaż doradcza i kontakt z kluczowymi klientami (U1 U2 U3 K3)
15. Analiza transakcyjna sprzedaży (U2 K2 K3)
16. Profesjonalny sprzedawca: cechy pracownika na stanowisku sprzedawca (K1 K2)
17. Prezentacja sprzedażowa – narzędzia i techniki (U3 U5 K1 K2)
18. Networking w sprzedaży bezpośredniej – marketing sieciowy (W1 W2)
Warsztaty mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami są ograniczane do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. (U1 U2 U3)
Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują projekty zespołowe odnoszące się do wybranych problemów biznesowych (U3 K1 K2)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody sprawdzenia efektów kształcenia
Kolokwium – W1, U2, U3
Zaprezentowanie wybranej techniki sprzedaży: U1, U2, U3, U4, U5, K1,K2
Kryteria oceniania
Student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy:
- aktywnie uczestniczył w zajęciach,
- zaliczył kolokwium,
- przygotował i zaprezentował na poziomie dostatecznym wybraną technikę sprzedaży.
- prawidłowo rozwiązał zadania szczegółowe
Zadania szczegółowe oceniane w skali 0-10punktów, prezentacja wybranej techniki sprzedaż 50 punktów,
Obecność na zajęciach (dopuszczona jedna nieobecność)
ocena bardzo dobra (5): student w stopniu bardzo dobrym opanował materiał obowiązujący na zajęciach,
ocena dobra (4): student w stopniu dobrym opanował materiał obowiązujący na zajęciach,
ocena dostateczna (3): student w stopniu podstawowym opanował materiał obowiązujący na zajęciach,
ocena niedostateczna (2): student nie opanował materiału obowiązującego na zajęciach.
Ocena szczegółowa:
dostateczny -60% uzyskanych punktów
dostateczny plus- 75% uzyskanych punktów
dobry- 80% uzyskanych punktów
dobry plus- 90% uzyskanych punktów
bardzo dobry- 95%. uzyskanych punktów
W1 – kolokwium +++
W2 – kolokwium +++
U1 – zadania szczegółowe ++ prezentacja ++
U2 – kolokwium ++ prezentacja ++
U3 – kolokwium ++ prezentacja ++
U4 – kolokwium ++ prezentacja ++
U5 –prezentacja +++
K1 – realizacja projektu ++, prezentacja+++, ocena przez kolegów +
K2 - prezentacja+++, obserwacja ++ ocena przez kolegów +
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
R. Moulinier, Techniki sprzedaży, PWE, Warszawa 2007.
C. M. Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Wyd II, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
A. Winch, S. Winch, Techniki sprzedaży i negocjacji, Difin, Warszawa 1999.
J.C. Feigon, Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet, MT Biznes, Warszawa 2010
R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004
M. Rogala, Fundamenty sprzedaży. Jak skutecznie oferować produkty inwestycyjne, edinem, Warszawa 2008
N. Rackham, J. DeVincentis, Zespoły sprzedaży w obliczu zmian, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
B. Zatwarnicka-Madura, Techniki sprzedaży osobistej.
B. Tracy, Psychologia sprzedaży, MT Busines, wydanie dowolne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: