Narzędzia IT wspomagające zarządzanie sprzedażą 1100-12-K13-ZS-NIT
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rozmaitymi aspektami wykorzystania poznawanych przez nich podstawowych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie sprzedażą w organizacjach, zarówno na poziomie kreowania strategi jak i na poziomie operacyjnym. Zakres zajęć obejmuje:
I. Analizy marketingowe oparte na danych (platforma informatyczna – arkusz kalkulacyjny MS Excel)
1. Strategie cenowe – estymacja funkcji popytu, ustalanie ceny optymalnej
2. Strategie cenowe nieliniowe – ceny wiązane, dyskont ilościowy, taryfa dwuczęściowa
3. Prognozowanie sprzedaży
4. Predykcja na podstawie regresji logistycznej
5. Segmentacja rynku – klastrowanie i drzewa decyzyjne
6. Analiza koszykowa
7. Klasyfikacja
8. Wizualizacja
II. Realizacja procesu sprzedażnego "od zamówienia do płatnośc"i w systemie klasy ERP ( platforma informatyczna system SAP ERP ECC 6.04)
III. Wspomaganie zarządzania relacjami z klientem - system CRM
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1, U1- kolokwium +++
K1 - przedłużona obserwacja +++
Literatura
Winston, L.W., 2014, Marketing Analytics: Data-Driven Techniques with Microsoft® Excel®, John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana.
Januszewski, A., 2019, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 1 Zintegrowane systemy transakcyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wrycza, S., 2010, Informatyka ekonomiczna. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa.
Materiały i scenariusze dostarczone przez SAP University Alliances.
Materiały dostarczone przez prowadzącego.
Dokumentacja systemów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: