Savoir-vivre w biznesie 1100-12-K13-PR-SaViv
1. Wizerunek w biznesie (wizerunek menedżera, a wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek przedsiębiorstwa a potencjał jego konkurencyjności).
2. Zachowania i postawy
3. Etykieta w biiznesie międzynarodowym (czy konieczne jest rozumienie różnic kulturowych i uwzględnianie tych różnić w zachowaniach?).
4. Kultura osobista.
5. Sztuka "pierwszego kontaktu".
6. Zasady precedencji.
7. Wizyty i upominki.
8. Ubiór w biznesie.
9. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie – rodzaje, organizacja, zasady.
10. Spotkania biznesowe w restauracji (miejscu organizacji uroczystego posiłku).
11. Negocjacje i podpisanie umowy, utrzymywanie kontaktów biznesowych.
W cyklu 2022/23Z:
1. Wizerunek w biznesie (wizerunek menedżera, a wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek przedsiębiorstwa a potencjał jego konkurencyjności). 2. Zachowania i postawy 3. Etykieta w biiznesie międzynarodowym (czy konieczne jest rozumienie różnic kulturowych i uwzględnianie tych różnić w zachowaniach?). 4. Kultura osobista. 5. Sztuka "pierwszego kontaktu". 6. Zasady precedencji. 7. Wizyty i upominki. 8. Ubiór w biznesie. 9. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie – rodzaje, organizacja, zasady. 10. Spotkania biznesowe w restauracji (miejscu organizacji uroczystego posiłku). 11. Negocjacje i podpisanie umowy, utrzymywanie kontaktów biznesowych. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Wizerunek w biznesie (wizerunek menedżera, a wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek przedsiębiorstwa a potencjał jego konkurencyjności). 2. Zachowania i postawy 3. Etykieta w biiznesie międzynarodowym (czy konieczne jest rozumienie różnic kulturowych i uwzględnianie tych różnić w zachowaniach?). 4. Kultura osobista. 5. Sztuka "pierwszego kontaktu". 6. Zasady precedencji. 7. Wizyty i upominki. 8. Ubiór w biznesie. 9. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie – rodzaje, organizacja, zasady. 10. Spotkania biznesowe w restauracji (miejscu organizacji uroczystego posiłku). 11. Negocjacje i podpisanie umowy, utrzymywanie kontaktów biznesowych. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Wizerunek w biznesie (wizerunek menedżera, a wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek przedsiębiorstwa a potencjał jego konkurencyjności). 2. Zachowania i postawy 3. Etykieta w biiznesie międzynarodowym (czy konieczne jest rozumienie różnic kulturowych i uwzględnianie tych różnić w zachowaniach?). 4. Kultura osobista. 5. Sztuka "pierwszego kontaktu". 6. Zasady precedencji. 7. Wizyty i upominki. 8. Ubiór w biznesie. 9. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie – rodzaje, organizacja, zasady. 10. Spotkania biznesowe w restauracji (miejscu organizacji uroczystego posiłku). 11. Negocjacje i podpisanie umowy, utrzymywanie kontaktów biznesowych. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Nota końcowa zostanie wystawiona na podstawie ocen wypowiedzi i aktywności w czasie zajęć (50%) oraz pracy pisemnej (prezentacji):
ocena bdb [90-100%];
ocena db+ [85-90%)
ocena db [75-85%)
ocena dst+ [65-75)
ocena dst [60-65)
K_W07, K_U07 – prace pisemne ++; K_K02 - aktywność na ćwiczeniach
Praktyki zawodowe
_
Literatura
E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (liczne wydania).
Literatura uzupełniająca:
P. Mildner, Podstawy etykiety czyli wiza do świata biznesu, Wydawnictwo AKADE, Warszawa 2000;
J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016
E. Pernal, Taktownie, profesjonalnie, elegancko – czyli etykieta w biznesie, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2000.
W cyklu 2022/23Z:
E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (liczne wydania). |
W cyklu 2023/24Z:
E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (liczne wydania). |
W cyklu 2024/25Z:
E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (liczne wydania). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: