Komunikacja kryzysowa 1100-12-K13-PR-KomKr
Sytuacja kryzysowa to zazwyczaj niespodzie¬wane i niepożądane zdarzenie lub seria wydarzeń, które mogą stanowić istotne zagrożenie dla pozycji oraz stabilności organizacji, której dotyczą. Zagrożenie – obok czynników ekonomicznych i organizacyj¬nych – może mieć negatywne znaczenie dla relacji z otoczeniem. Dlatego też wczesna identy¬fikacja oraz umiejętne zarządzanie sytuacją kryzysową w momencie jej wystąpienia pozwala na utrzymanie pozycji.
1. Istota kryzysów wizerunkowych. Ćwiczenie – dyskusja. W1.
2. Źródła kryzysów. Ćwiczenie – dyskusja, case study. W1, U1.
3. Znaczenie opinii publicznej i otoczenia organizacji w zarządzaniu sytuacją kryzysową. W1, U1.
4. Specyfika sytuacji kryzysowych (cechy, typy i fazy). W1, U1.
5. Planowanie działań zarządczych w sytuacjach kryzysowych. W1, U1.
6. Elementy zarządzania kryzysowego (sztab kryzysowy, strategie, działania "po sytuacji kryzysowej). W1, U1.
7. Komunikacja z otoczeniem podczas sytuacji kryzysowej - zasady. W1, U1.
8. Media relations. W1, U1.
9. Formy i zasady współpracy z dziennikarzami. W1, U1.
10. Rola analizy otoczenia w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. W1, U1.
11. Przygotowanie do kryzysu i zarządzanie sytuacją kryzysową. Ćwiczenie – projekt/case study/dyskusja, case study. U1, U2, K1, K2.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Podstawową metodą oceny jest końcowy projekt zaliczeniowy przygotowany w formie pisemnej i ustnej – studenci przygotowują plan reakcji na sytuację kryzysową wykorzystując poznane wcześniej narzędzia i zasady. Ponadto 10% oceny jest uzależnione od aktywności studenta podczas zajęć (udział w dyskusjach, zaangażowanie w realizowane ćwiczenia)
Przy ustalaniu oceny końcowej z ćwiczeń i oceny z zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,
ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),
ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),
ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),
ocena dst. - od 50% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).
W1- udział w dyskusjach +++, końcowy projekt zaliczeniowy ++,
U1- końcowy projekt zaliczeniowy +++,
U2- końcowy projekt zaliczeniowy +++,
K1- końcowy projekt zaliczeniowy +++,
K2- końcowy projekt zaliczeniowy +++,
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
M. Kaczmarek Śliwińska, Public Relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Wyd. Diffin, Warszawa 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: