Zarządzanie międzykulturowe 1100-12-K13-0-ZaMi
Tematyka zajęć obejmuje następujace problemy:
1. Znaczenie różnic kulturowych w zarządzaniu - W1
2. Komunikacja w środowisku wielokulturowym (komunikacja werbalna i niewerbalna) - W1
3. Stosunek do czasu i przestrzeni jako zmienna kulturowa - W1
4. Nawiązywanie relacji w biznesie międzynarodowym W1, AACSB
5. Etykieta w relacjach międzynarodowych - W1
6. Wartości w zarządzaniu międzykulturowym (modele G.Hofstede i F.Trompenaars’a) i ich znaczenie dla zachowań organizacyjnych - W1, AACSB
7. Relacje między kulturami narodowymi w przedsiębiorstwie wielokulturowym - W1, AACSB
8. Funkcje i cechy globalnego menedżera - W1, AACSB
9. Marketing a różnice kulturowe - AACSB
Ćwiczenia:
1. Komunikacja w środowisku wielokulturowym (komunikacja werbalna i niewerbalna) - U1, K2
2. Stosunek do czasu i przestrzeni jako zmienna kulturowa - U1, U2, K2
3. Nawiązywanie relacji w biznesie międzynarodowym U1, U2, K2
4. Wartości w zarządzaniu międzykulturowym (modele G.Hofstede i F.Trompenaars’a) i ich znaczenie dla zachowań organizacyjnych - U1, U2, K2
5. Relacje między kulturami narodowymi w przedsiębiorstwie wielokulturowym - U1, U2, K2
6. Funkcje i cechy globalnego menedżera - U1, U2, K1, K2
7. Marketing a różnice kulturowe - U1, U2, K2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Weryfikacja wiedzy: W1, AACSB – prezentacja efektów realizacji zadania (wywiad z osobą pracującą za granicą) +++
Weryfikacja umiejętności - U1, U2 – realizacje zadania: przeprowadzenie wywiadu z osobą pracującą za granicą +++
Weryfikacja kompetencji społecznych – K1 - aktywność +++, K2 - obserwacja przez opiekuna +++,
1. Realizacja zadania (wywiad z osobą pracującą za granicą):
5 (bdb) - studentka/student realizuje w pracy zespołowej wymaganą liczbę wywiadów, przedstawia ich transkrypcję, konstruuje opisy sytuacji i wyjaśnia ich podłoże
4( db) - studentka/student realizuje w pracy zespołowej wymaganą liczbę wywiadów, przedstawia ich transkrypcję, konstruuje opisy sytuacji, ale wyjaśnienia ich podłoża są niepełne lub nieprawidłowe
3 (dst) - studentka/student realizuje w pracy zespołowej wymaganą liczbę wywiadów, przedstawia ich transkrypcję, konstruuje opisy sytuacji nieodwołujące się do różnic kulturowych i nieprawidłowo wyjaśnia ich podłoże.
2. Aktywność na zajęciach:
5 (bdb) - studentka/student bierze udział we wszystkich dyskusjach odbywających się na zajęciach
4 (db) - studentka/student bierze udział w 50% dyskusji na zajęciach
3 (dst) - studentka/student jest obecna/y, ale nie bierze udziału w dyskusjach na zajęciach
Ocena końcowa obliczana jest następująco: 80% oceny z realizacji zadania + 20% oceny aktywności na zajęciach.
Literatura
1. G.Hofstede, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000
2. F.Trompenaars, Ch.Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
3. R.R.Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
4. R.D. Lewis, When Cultures Collide. Managing Successfully Across Cultures, Nicholas Brealey Publishing, London 2006
5. D.J.Hickson, D.S.Pugh, Management Worldwide. Distinctive Styles amid Globalization, Penguin Books, 2001
6. G.P.Ferraro, The Cultural Dimension of International Business, Pearson Prentice Hall, 2006
7. J.Mole, Mind Your Manners. Managing Business Cultures in the New Global Europe, Nicholas Brealey Publishing, London 2005
8. A.Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: