Zarządzanie stresem w biznesie 1100-12-K13-0-ZSB
Podczas zajęć zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów.
W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu studenci będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.
Ponadto omówione zostaną metody i sposoby kształtowania dobrostanu psychicznego pracowników jakie można zastosować w organizacjach.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach
kontrakt rozwojowy - projekt indywidualny
projekt zespołowy
Literatura
1. Adam Cichosz, Zarządzanie stresem w organizacji, Wyd. Difin, 2018
2. Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer. Równowaga życia i pracy.Wyd MT Biznes, Warszawa 2019
3. Robert M. Sapolsky, Dlaczego zebry nie mają wrzodów, psychofizjologia stresu, PWN, Warszawa 2011
4. Mark Williams, Danny Penman, Mindfullness. Trening uważności. Jak znaleźć spokój w pędzącym świecie, Wyd. Samo Sedno Warszawa, 2014
5. Heszen-Niejodek, I., Teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie, w: Psychologia podręcznik akademicki, J.Strelau (red.)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: