Zarządzanie marką 1100-12-K12-ZaMark
W ramach ćwiczeń realizowane będą następujące treści:
1. Pojęcie marki
2. Klasyfikacje marek, architektura marek
3. Struktura marki
4. Funkcje marki z perspektywy konsumenta
5. Funkcje marki z perspektywy przedsiębiorstwa-właściciela
6. Strategie budowanie marki
7. Siła marki i jej determinanty
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- studium przypadku
- obserwacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Pozytywna ocena z ćwiczeń jest dokonywana na podstawie zespołowego projektu (do wyboru jedna z dwóch opcji):
1. ocena działań związanych z zarządzaniem wybrana marką
lub
2. zaprojektowanie nowej marki dla wybranej kategorii produktu/usługi
Kryteria oceny:
- Identyfikacja 6 elementów tożsamości marki wg Kapferera i połączenie ich z przykładami komunikacji
- Ocena/zapewnienie spójności poszczególnych działań związanych z zarządzaniem tą marką a jej tożsamością
- Rekomendacje dla firmy dotyczące zarządzania marką
Literatura
J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE Warszawa 2001.
M. K. Witek - Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001.
J. Marconi, Marketing marki, K. E. Liber s.c., Warszawa 2002.
D’Alessandro D.F. ,Kreowanie marki, Wydawnictwo RM, Warszawa 2001.
J. Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, Helion, Gliwce 2006.
Ph. Kotler, Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
H. Pringle, W. Gordon, Zarządzanie marką, Rebis 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: