Podstawy strategii 1100-12-K12-PodStrat
1. Pojęcie i istota strategii
2. Proces zarządzania strategicznego
3. Analiza strategiczna otoczenia organizacyjnego
4. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
5. Strategie konkurowania i przewaga konkurencyjna
6. Dobór strategii w zależności od rodzaju sektora i sytuacji przedsiębiorstwa
7. Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstwa
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny. Ocenianie wyników egzaminu według skali:
- bardzo dobry (5.0) – 92% - 100%;
- dobry plus (4.5) – 84% - 91%;
- dobry (4.0) – 76% - 83%;
- dostateczny plus (3.5) – 68% - 75%;
- dostateczny (3.0) – 60% - 67%;
- niedostateczny (2.) – 0% - 59%.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Książki
1. Barney J. B., Hesterly W.S., Strategic Management and Competitive Advantage, Prentice Hall 2008.
2. De Wit B., Meyer R., Strategy: Process, Content, Context and International Perspective, CENGAGE Learning, Andover 2010.
3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.
4. Grant R.M., Contemporary Strategy Analysis: Concepts, Techniques, Applications, Blackwell Business, 2002.
5. Koch R., The Financial Times Guide to Strategy: How to Create, Pursue and Deliver a Winning Strategy, Pearson, Harlow 2011.
6. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
7. Porter M.E., Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York 2004.
8. Porter M. E., Competitive Strategy, Free Press, New York 2004.
9. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2007.
10. Wheelen T.L., Hunger J.D. (eds.), Strategic Management and Business Policy: Toward Global Sustainability, Pearson, Upper Saddle River 2012.
Artykuły
1. Casadeus-Masandel R., Ricard J.E., How to Design a Winning Business Model, Harvard Business Review, Jan.-Feb. 2011.
2. Johnson M. W., Christensen C. M., Kagermann H., Reinventing Your Business Model, Harvard Business Review, Dec. 2008.
3. Kaplan R.S., Norton D., The Balanced Scorecard – Measures that Drive Performance, Harvard Business Review, Jan.-Feb. 1992.
4. Kim W.C., Mauborgne R., Blue Ocean Strategy, Harvard Business Review, Oct. 2004.
5. Kim W.C., Mauborgne R., Red Oceans Traps, Harvard Business Review, Mar. 2015.
6. Martin B., The Big Lie of Strategic Planning, Harvard Business Review, Jan. 2014.
7. Mintzberg H., The Fall and Rise of Strategic Planning, Harvard Business Review, Jan.-Feb. 1994.
8. Neilson G.L., Martin K.L., Powers E., The Secrets to Successful Strategy Execution, Harvard Business Review, Jun 2008.
9. Porter M.E., What Is Strategy?, Harvard Business Review, Nov. 1996.
10. Sull D., Homkes R., Sull Ch., Why Strategy Execution Unravels and What to Do About It, Harvard Business Review, Mar 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: