Komunikacja z mediami 1100-12-K12-KomMed
Media Relations, czyli tzw. relacje z mediami, to budowanie i utrzymywanie dobrych, pozytywnych oraz korzystnych dla obu stron relacji przedsiębiorstwa z mediami. Głównym celem relacji z mediami jest "ukształtowanie więzi z dziennikarzami w taki sposób, aby możliwe stało się skuteczne przekazywanie za ich pomocą informacji do grup docelowych”. Głównym założeniem relacji na linii rzecznik prasowy - dziennikarz jest obustronna korzyść: dla rzecznika wzmianka prasowa o instytucji, którą reprezentuje, a dla dziennikarza gotowy do publikacji materiał, stąd też konieczne jest zapoznanie studentów z narzędziami i technikami efektywnej pracy z dziennikarzami.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Podstawową metodą oceny wiedzy zdobytej w trakcie wykładu będzie egzamin pisemny.
2. Kryteria oceniania egzaminu:
ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,
ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),
ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),
ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),
ocena dst. - od 45% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).
3. Ocena z ćwiczeń wystawiona będzie na podstawie
bieżącej aktywności, obecności oraz zrealizowania projektu dot. stworzenia schematu komunikacji danego przedsiębiorstwa z mediami.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.
2. M. Mrozowski, Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001, rozdziały: 1, 2, 6.1, 6.2.
3. Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych. Cz. 1 / red. Maciej Dębski, Anna Jupowicz-Ginalska. SAN 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: