Komunikacja marketingowa 1100-12-K12-KoMar
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1.Istota komunikacji marketingowej (W1).
2. Pojęcie, wymiary i rodzaje Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej (W1).
3. Tradycyjne elementy komunikacji marketingowej: reklama, promocja sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista (W1).
4. Nowoczesne formy komunikacji marketingowej: marketing szeptany, marketing partyzancki, event marketing, marketing sensoryczny. (W1).
5. Planowanie komunikacji marketingowej (W1).
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu kampanii reklamowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić odbiorców działań reklamowych, opracować plan wykorzystania mediów w kampanii reklamowej, opracować hasło reklamowe oraz zaplanować konkretne propozycje środków reklamy zastosowanych w wybranych mediach. W1, U1, K1.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1. Projekt wybranych elementów komunikacji marketingowej W1+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranych elementów komunikacji marketingowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. G.Hajduk, Zarządzanie komunikacją marketingową: integracja, nowe media, outsourcing, Wyd.Poltext, Warszawa, 2019.
2. J.W.Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2013.
3. T.Taranko, Komunikacja marketingowa, Wyd. Nieoczywsite, Warszawa 2018.
Literatura uzupełniająca:
1. Austen, W.Czakon , Znaczenie interesariuszy dla zarządzania organizacjami publicznymi, [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.): Wykorzystanie analizy interesariuszy w zarządzaniu organizacją zdrowotną, Śląsk, Katowice 2012.
2. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. Wolters Kulwer, Warszawa 2015.
3. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: