Innowacyjny start up w biznesie 1100-12-K12-InStUpwB
Zakres przedmiotu realizowanego w ramach wykładu problemowego mającego na celu osiągnięcie efektów uczenia się (W1) obejmują następujące zagadnienia:
• Istota funkcjonowania innowacyjnego start-upu,
• Rola przedsiębiorczości w budowaniu strart-upu,
• Źródła inspiracji i sposoby kreowania pomysłów na własny biznes,
• Poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na własny biznes i kreowanie niezbędnych rozwiązań,
• Budowanie koncepcji biznesu dla start-upu,
• Budowanie modelu biznesowego dla start-upu.
Zakres przedmiotu realizowanego w ramach ćwiczeń mających na celu osiągnięcie efektów uczenia się (U1 i K1) obejmują następujące zagadnienia:
• Identyfikacja i kształtowanie cech skutecznego przedsiębiorcy,
• Identyfikacja start-upów w rzeczywistości gospodarczej i czynników ich sukcesu,
• Poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na własny biznes,
• Kreowanie innowacji na rzecz start-upów,
• Budowanie koncepcji biznesu start-upu,
• Kształtowanie modelu biznesowego start-upu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
W1 – zaliczenie pisemne w formie testu z odpowiedziami do wyboru
Kryteria oceniania testu:
0-50% niezaliczony
Pow. 50%-70% - dostateczny
71%-90% - dobry
91%- 100% - bardzo dobry
Ćwiczenia:
U1 – wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie koncepcji nowego biznesu
Ocena w skali od 2 do 5 zgodnie z następującymi kryteriami: oryginalność pomysłu, poprawność merytoryczna, kompleksowość podejmowanego problemu,
K1 – obserwacja aktywności studenta i jego kreatywności
Podstawą oceny końcowej z ćwiczeń jest ocena pracy zaliczeniowej, która może być podwyższona ponadprzeciętną aktywnością studenta w ramach ćwiczeń i wyróżniającą się kreatywnością.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
• S. Blank, B. Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice 2013.
• J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
• A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
Literatura uzupełniająca:
• E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Onepress, 2017.
• B.R. Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014.
• A. Skala, Sturtupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, edu-Libri, 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: