Umiejętności interpersonalne 1100-12-F13-0-UmInt
- https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1839 (w cyklu 2022/23Z)
- https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1839 (w cyklu 2023/24Z)
- https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1839 (w cyklu 2024/25Z)
- https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1839 (w cyklu 2025/26Z)
Warsztat obejmuje następujące zagadnienia:
- istota umiejętności interpersonalnych (adekwatność, stosowność, klarowność); W1, K1
- formułowanie celów interpersonalnych i biznesowych (reguła SMART); W4, U1, K1
- instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowania); W2, U2, K2
- podstawowe zasady konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej; konstruktywne wyrażanie krytyki i pochwał (komunikat "JA"). W2, U3, K2, K3
- zachowania asertywne jako instrument radzenia sobie z presją i manipulacją (wyrażanie próśb, zgoda warunkowa, odmawianie, reagowanie na krytykę i pochwały, konfrontowanie opinii, egzekwowanie zachowań); W3, U4, U5, K2, K3
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot jest realizowany podczas trzech sesji, w których realizowany jest materiał przedmiotu: Podczas sesji wykorzystywane są metody aktywizujące uczestników: symulacje, ćwiczenia w parach, analizy przypadków, testy indywidualne, dyskusje grupowe. |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot jest realizowany podczas trzech sesji, w których realizowany jest materiał przedmiotu: Podczas sesji wykorzystywane są metody aktywizujące uczestników: symulacje, ćwiczenia w parach, analizy przypadków, testy indywidualne, dyskusje grupowe. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot jest realizowany podczas trzech sesji, w których realizowany jest materiał przedmiotu: Podczas sesji wykorzystywane są metody aktywizujące uczestników: symulacje, ćwiczenia w parach, analizy przypadków, testy indywidualne, dyskusje grupowe. |
W cyklu 2025/26Z:
Przedmiot jest realizowany podczas trzech sesji, w których realizowany jest materiał przedmiotu: Podczas sesji wykorzystywane są metody aktywizujące uczestników: symulacje, ćwiczenia w parach, analizy przypadków, testy indywidualne, dyskusje grupowe. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- SWOT
- sytuacyjna
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Realizacja zadań indywidualnych - U1, U2, U3, U4 (w pełnym stopniu +++); na zaliczenie co najmniej 60% punktów.
Obserwacja zaangażowania studenta w zadaniach indywidualnych oraz pracach grupowych
Kryteria oceniania:
ndst – poniżej 51% pkt
dst – 51 - 60% pkt
dst plus- 61 - 70% pkt
db – 71- 80% pkt
db plus – 81 - 90% pkt
bdb – 91- 100% pkt
Literatura
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010.
2. Nęcki Z. (red.), Komunikacja niewerbalna: zasady i zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
3. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
4. Mc Kay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
5. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wyd. PWN, 2012
6. Kim Scott., Szef wymagający, szef wyrozumiały, MT Biznes, 2019
W cyklu 2022/23Z:
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010 (pełna wersja elektroniczna skryptu znajduje się w kursie na Moodle) |
W cyklu 2023/24Z:
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010 (pełna wersja elektroniczna skryptu znajduje się w kursie na Moodle) |
W cyklu 2024/25Z:
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010 (pełna wersja elektroniczna skryptu znajduje się w kursie na Moodle) |
W cyklu 2025/26Z:
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010 (pełna wersja elektroniczna skryptu znajduje się w kursie na Moodle) |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Harmonogram zajęć zamieszczony w USOS-ie |
W cyklu 2023/24Z:
Harmonogram zajęć zamieszczony w USOS-ie |
W cyklu 2024/25Z:
Harmonogram zajęć zamieszczony w USOS-ie |
W cyklu 2025/26Z:
Harmonogram zajęć zamieszczony w USOS-ie |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: