Podstawy marketingu 1100-12-F11-PodMark
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2)
2. Współczesne koncepcje marketingowe (Marketing strategiczny, marketing relacyjny, marketing społecznie zaangażowany, marketing społeczny). (W1, W2)
2. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów. (W3)
3. Polityka produktu (Pojęcie produktu. Klasyfikacja produktów. Marka produktu. Cykl życia produktu. Strategie produktowe) (W4)
4. Strategie cenowe (Definicja ceny. Metody ustalania ceny na produkty. różnicowanie cen) (W4)
5. Dystrybucja produktów (Pojęcie dystrybucji, kanału dystrybucyjnego. Dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna. Rodzaje pośredników) (W4)
6. Strategie promocyjne (Pojęcie promocji. Rodzaje działań promocyjnych, ich zalety i ograniczenia) (W4)
W cyklu 2022/23L:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1) |
W cyklu 2023/24L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1,W2) |
W cyklu 2024/25L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2) |
W cyklu 2025/26L:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1.Wykład:
Zaliczenie pisemne – W1+, W2+, W3+, W4+, U1+, K1+
Zaliczenie przedmiotu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1, . Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1) Marketing. Podręcznik akademicki, K.Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń 2011.
Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, L.Garbarski (red.), PWE, Warszawa 2022.
Literatura uzupełniająca:
1) Ph.Kotler, G.Armstrong, S.Balasubramanian, Principles of Marketing, Global Edition, 19th ed., Pearson eText (OLP), 2023.
2) Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).
3) Opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.
W cyklu 2022/23L:
Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011. Literatura uzupełniająca: E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.). |
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2025/26L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: