Strategie rynkowe przedsiębiorstw 1100-12-E22-EM-StrRP
I Etapy tworzenia strategii rynkowych. (W1), (U1), (U2)
1. Zdefiniowanie misji organizacji (W1), (U1), (U2)
- co określa misja,
- znaczenie misji dla organizacji,
- projektowanie misji.
2. Określenie celów organizacji oraz zarządzanie przez cele (W1), (U1), (U2)
- czym jest cel organizacji,
- znaczenie dobrze sprecyzowanych celów,
- wytyczanie celów,
- strategia smart,
- bariery realizacji celów,
- zarządzanie przez cele.
3. Strategia organizacji oraz jej konstruowanie (W1), (U1), (U2)
- czym jest strategia rynkowa organizacji,
- miejsce strategii w organizacji,
- opracowanie strategii organizacji.
- określenie budżetu strategii
II. Wdrażanie strategii
1. Zaprezentowanie strategii interesariuszom zewnętrznym organizacji (W1), (U1), (U2)
2. Formułowanie projektów strategicznych i bilans zasobów. (W1), (U1), (U2)
3. Określenie następstwa czasowego zdarzeń. (W1), (U1), (U2)
4. Modyfikacja strategii w czasie. (W1), (U1), (U2)
III. Rodzaje strategii rynkowych
1. Ze względu na pozycję rynkową (W1)
- strategia ekspansji,
- strategia selektywnego rozwoju,
- strategia eksploatacji.
2. Ze względu na sposób zdobywania rynku (W1)
- penetracji rynku,
- rozwoju produktu,
- rozwoju rynku,
- dywersyfikacji.
3. Ze względu na zajmowaną pozycję na rynku (W1)
- lidera,
- podejmującego wyzwanie,
- naśladowcy,
- opanowania nisz rynkowych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
(W1), (U1), (U2) Ocenie podlega esej przygotowany w formie pisemnej i elektronicznej przez studentów na temat podany przez prowadzącego.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
P. Kotler, Marketing,Dom Wydawniczy Rebis sp. z oo., Poznań 2005
Pilarczyk, B., Sławińska, M., & Mruk, H. (2001). Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. Polskie Wydaw. Ekonomiczne.
P. Kotler, G Armstrong J. Saunders, K. Wono,Marketind podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002
P. E. Porter, Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa, 1992
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: