Metody ilościowe w zarządzaniu projektem 1100-12-E22-AG-MeIZP
Wykład ma na celu zaprezentowanie niektórych metod/technik ilościowych stosowanych w zarządzaniu projektami do wspomagania podejmowania różnorodnych decyzji, planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć, przeprowadzania analiz zasobowych oraz rozwiązywania problemów związanych z optymalizacją systemów transportowych, projektowaniem systemów informatycznych i logistyką.
Ćwiczenia poświęcone są opanowaniu umiejętności praktycznego wykorzystania poznanych na wykładzie metod ilościowych.
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do zarządzania projektem (definicja projektu i zarządzania projektem, techniki zarządzania projektami) - W1.
2. Wielokryterialne metody dyskretne - U1, K1, K2.
3. Metody wielokryterialne wykorzystujące dominacje stochastyczne - U1, K1, K2.
4. Analiza sieciowa przedsięwzięć - W1, U1.
5. Programowanie liniowe - W1, U1.
6. Programowanie sieciowe - W1, U1.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
kolokwium pisemne złożone z zadań - W1, U1,
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) - W1, U1.
Ćwiczenia:
projekt i jego prezentacja – praca zespołowa polegająca na rozwiązaniu wybranych problemów decyzyjnych związanych z zarządzaniem projektami za pomocą poznanych metod - U1, K1, K2,
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) - W1, U1.
Kryteria oceny kolokwium:
poprawność zastosowanego podejścia, poprawność i kompletność otrzymanych rozwiązań, w tym prawidłowość wykonanych obliczeń i interpretacji uzyskanych wyników.
Kryteria oceny projektu:
poprawność zastosowanego podejścia, poprawność i kompletność otrzymanych rozwiązań, w tym prawidłowość wykonanych obliczeń i interpretacji uzyskanych wyników
oraz
prezentacja pracy, a w tym wprowadzenie (jakość), organizacja wystąpienia (podział na części, przejścia między sekcjami, czas wystąpienia i jego efektywne wykorzystanie), zawartość wystąpienia, wnioski (jakość), profesjonalizm (zachowanie w trakcie wystąpienia, ubiór, język), kontakt ze słuchaczami (umiejętność utrzymania uwagi publiczności, głos, tempo, jasność i zrozumiałość wywodu), pomysłowość, oryginalność, umiejętność odpowiedzi na pytania.
Weryfikacja efektów kształcenia:
W1: kolokwium +++, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach (realizacja zadań, obserwacja) +
U1: kolokwium +++, projekt i jego prezentacja +++, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach (realizacja zadań, obserwacja) ++
K1: projekt i jego prezentacja +++
K2: projekt i jego prezentacja +++
Literatura
1. T. Trzaskalik, Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, PWE, Warszawa 2008.
2. Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, K. Kukuła [red.], PWN, Warszawa 2005.
3. Metody wielokryterialne na polskim rynku finansowym, T. Trzaskalik [red.], PWE, Warszawa 2006.
4. Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, T. Trzaskalik [red.], PWE, Warszawa 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2003.
2. D. Górecka, Wielokryterialne wspomaganie wyboru projektów europejskich, TNOiK, Toruń 2009.
3. Zastosowania badań operacyjnych. Zarządzanie projektami, decyzje finansowe, logistyka, E. Konarzewska-Gubała [red.], Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: