Ekonomia menedżerska 1100-12-E22-0-EkMen
1. Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych
2. Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej
3. Analiza popytu i optymalna polityka cenowa
4. Analiza kosztów w procesie produkcji
5. Konkurencja i determinanty struktury rynków
6. Podejmowanie decyzji ekonomicznych w warunkach niepewności
7. Makroekonomiczna analiza otoczenia przedsiębiorstwa
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny - pytania otwarte i zamknięte (wykład)- W01, W02,
60%-65% - 3
66%-73% - 3+
74% - 82% - 4
83% - 91% - 4+
92% - 100% - 5
Prezentacja/ projekt - (ćwiczenia) U01
Aktywność - (ćwiczenia) K01
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
W. F. Samuelson, S. G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca:
Varian,H. R., Mikroekonomia, PWN, Warszawa 1997 i wyd. następne
Thomas, Ch.R., Maurice,S.Ch., Managerial Economics. Foundations of business analysis and strategy. McGraw-Hill Education, 2015.
Baker, H.K., Filbeck, G., Nofsinger, J.F., Co każdy powinien wiedzieć? Finanse behawioralne, Przekład: B.Sałbut, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
Boehlke, J., Firma we współczesnej myśli ekonomicznej. Studium teoretyczno-metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: