Systemy informatyczne w organizacji II 1100-12-E13-3-SiwOII
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi systemami informatycznmi wpomagającymi funkcjonowanie organizacji (systmy klasy EDI, BI, ERP, CRM, HCM, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania jednego z liderów rynku w tym obszarze - firmy SAP AG) z którymi spotkają się podczas swojej pracy zawodowej w różnych organizacjach i podsystemach organizacji, zarówno jako osoby decydujące o wyborze narzędzia informatycznego (konsulting i doradztwo), jako potencjalni członkowie zespołów wspomagających wdrożenie czy wreszcie jako końcowi użytkownicy aplikacji. Przedmiot prezentuje systemy zarządzania z informatycznego (architektura, wybór platformy, utzrymanie i rozwójsystemu ) a w szczególności z biznesowego punktu widzenia (problem wyboru systemu – wymagania funkcjinalne, kalkulacja TCO, prezentacja szerokiego spektrum procesów biznesowych wirtualizowanych w danym systemie).
Poruszane są nast. tematy szczegółowe:
1. Model informacyjny organizacji. (W1)
2. Systemy informatyczne – wybór właściwego narzędzia(W2) .
3. Systemy klasy ERP – cechy klasyfikacji systemu do klasy ERP, typowe rozwiązania systemowe – standardowe i dedykowane. (W1)
4. Praktyka wykorzystania systemów klasy ERP – praca w wybranych systemach klasy ERP (SAP ERP i inne) (W1,W2, U1, U2)
5. Systemy klasy CRM –praktyka wykorzystania (U1, U2)
6. Systemy klasy BI - praktyka wykorzystania(U1, U2).
7. Systemy WFM - praktyka wykorzystania(U1, U2).
Zajęcia składają się z treści wstępnych dotyczących zagadnień merytorycznych przedmiotu, a następnie studenci przechodzą do pracy z wybranymi systemami informatycznymi, aby zapoznać się z realizacją poznanych zagadnień w realnym środowisku wirtualnego przedsiębiorstwa. Studenci wykonują predefiniowane scenariusze procesów i transakcji biznesowych pracując na własnych kontach użytkowników np. systemu SAP ERP tak jakby wykonywali to w realnym miejscu pracy. Prowadzący zajęcia przenoszą zatem w sposób natychmiastowy wiedzę tzw. „teoretyczną” na grunt realnie działającej organizacji gospodarczej. Pozwala to studentom na doświadczenie teoretycznie poznanych technik, transakcji czy całych procesów w sposób dosłowny ze wszystkimi konsekwencjami potencjalnych błędów, pomyłek czy niedokładności.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – Prezentacja +++
W2 – Test++
U1 – Obserwacja +++
U2 – Obserwacja ++
K1 -Prezentacja +, Obserwacja +
Literatura
1. Banaszak, Z., Kłos, S., & Mleczko, J., 2011,. Zintegrowane systemy zarządzania. PWE, Warszawa.
2. S. Wrycza, 2010, Informatyka ekonomiczna. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa.
3. Materiały i scenariusze dostarczone przez SAP University Alliances.
4. Materiały dostarczone przez prowadzącego.
5. Dokumentacja systemów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: