Komunikacja społeczna 1100-12-E13-2-KomSpo
Komunikacja społeczna jest jednym z najstarszych procesów społecznych. Łączy ona ludzi w grupy i struktury, ale może także dzielić. Studenci poznają proces komunikowania jak również jego poziomy i typy.
Zostaną omówione dobre praktyki w komunikowaniu się na rynku pracy. Ponadto studenci wezmą udział w wielu aktywnościach, m.in. w wystąpieniach, prezentacjach, debatach, negocjacjach.
Poruszane tematy:
1. Kapitał społeczny - definicja, istota, sposób pomiaru
2. Komunikacja społeczna – próba zdefiniowania terminów
3. Komunikowanie społeczne – istota, elementy procesu komunikacji, rodzaje i narzędzia komunikacji, adresaci działań komunikacyjnych, i in.
4. Formy i techniki komunikowanie się w administracji publicznej: wybrane aspekty i techniki
5. Komunikowanie się – ja na rynku pracy – jak zakomunikować (o umiejętnościach, kwalifikacjach, itp.) o gotowości do pracy potencjalnemu pracodawcy
6. Komunikowanie się a sztuka argumentacji w rozmowach, spotkaniach grup roboczych, konferencjach, eventach, itp.
7. Komunikowanie o zjawiskach i problemach ekonomicznych – sztuka „przelania” wiedzy zdobytej na studiach w dyskusji publicznej
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody ewaluacyjne
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- Test z części teoretycznej 24 pkt. (test jednokrotnego wyboru 24 pytań) W1
- Analiza SWOT i TOWS „ja na rynku pracy” 5 pkt. U1, U2
- CV i list motywacyjny Europass 5 pkt. U1, U2
- Aktywność podczas zajęć (przygotowanie do zajęć, odpowiadanie na pytania, czynny udział w warsztatach, symulacjach, pogadankach) 6 pkt. U1, U2, U3, U4, K1
Kryterium oceniania:
2/ - [0%-50%] (0-20 pkt.)
3 - [50%-60%] (21-24 pkt.)
3+ - [60%-70%] (25-28 pkt.)
4 - [70%-80%] (29-32 pkt.)
4+ - [80%-90%] (33-36 pkt.)
5 - [90%-100%] (37-40 pkt.)
Literatura
Podstawowa
- Hausner, J., & Górniak, J. (1999). Komunikacja i partycypacja społeczna: Poradnik / red. Jerzy Hausner ; Jarosław Górniak [i in.]. Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej.
Uzupełniająca
- Fazlagić, & Gasik, S. (2017). Poradnik innowacyjnego samorządowca : inspiracje, narzędzia, dobre praktyki / Jan Fazlagić [oraz] Stanisław Gasik. Wydawnictwo Poltext.
- Jurczyńska-McCluskey Ewa i Marek S. Szczepański (red.), 2003, Demokracja lokalna i partycypacja obywatelska. Zachodnioeuropejskie i amerykańskie doświadczenia; polskie obawy i perspektywy, Tychy-Bielsko-Biała: Śląskie Wydawnictwo Naukowe
- Luecke, & Doroba, A. (2003). Negocjacje / [Richard Luecke] ; przeł. Anita Doroba. “MT Biznes.”
- Pietraszko-Furmanek. (2012). Komunikacja i partycypacja społeczna / pod red. Iga Pietraszko-Furmanek. Rozdział w książce: Partycypacja społeczna w środowiskach lokalnych.
- Sánchez, Bullock, D., Sánchez, R., Skoczylas, G., & Grabarczyk-Kostka, W. (2022). Jak komunikować się efektywnie : paszport do komunikacji globalnej /
przełożyła Grażyna Skoczylas ; [redakcja merytoryczna Wisława Grabarczyk-Kostka]. (Wydanie I.). Dom Wydawniczy Rebis.
- Inne materiały podane na min. tydzień przed kolejnymi zajęciami
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: