Analiza preferencji a ryzyko 1100-12-E13-1-APaR
1. Teoria konsumenta i analiza funkcji popytu uwzględniająca relację preferencji - podejście ekonomii matematycznej
2. Metoda conjoint i jej praktyczne wykorzystanie
3. Pojęcie ryzyka i niepewności - pomiar ryzyka
4. Rozwiązania optymalne - elementy teorii gier (gry dwuosobowe i gry z naturą)
5. Wielokryterialne wspomaganie procesu decyzyjnego uwzględniające preferencje
6. Behawioralne aspekty podejmowania decyzji w warunkach ryzyka.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu na podstawie testu znajomości zagadnień teoretycznych. Na 5 zadanych pytań ocenianych w skali od 0 d0 5 dla zaliczenia trzeba uzyskać 15 punktów.
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie aktywności na zajęciach i zadań wykonywanych przy komputerach oraz pisemnego testu z umiejętności zastosowania podstawowych metod w zadaniach.
Literatura
1. Trzaskalik T.,red. (2014) Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, PTE, Warszawa
2. Trzaskalik T., Trzpiot G., Zaraś K., (1998), Modelowanie preferencji z wykorzystaniem dominacji stochastycznych, Wydawnictwo AE, Katowice
3. Panek E., (2005) Ekonomia matematyczna, Wydawnictwo AE, Poznań
4. Rószkiewicz M., (2002) Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN,Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: