Strategiczna analiza otoczenia przedsiębiorstwa 1100-12-E12-0-SAnOPr
1. Cele strategicznej analizy otoczenia przedsiębiorstwa. (W1)
2. Zakres analizy makrootoczenia (W1), (U1), (U2)
- otoczenie ekonomiczne,
- otoczenie prawne,
- otoczenie społeczne,
- otoczenie technologiczne,
- otoczenie przyrodnicze,
- otoczenie polityczne.
3. Metody analizy makrootoczenia (W1), (U1), (U2)
- metody scenariuszowe,
- metody bezscenariuszowe.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego (sektorowego) (W1)
5. Metody analizy sektorowej (W1), (U1), (U2)
- analiza pięciu sił Portera,
- punktowa ocena atrakcyjności sektora,
- mapa grup strategicznych.
- Krzywa doświadczeń
6.Wnioski z analizy otoczenia przedsiębiorstwa i ich wartość decyzyjna. (K_U01), (K_U03)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2024/25L: |
Kryteria oceniania
(W1), (U1), (U2) Ocenie podlega raport końcowy przygotowany w formie pisemnej i elektronicznej. Nośnik elektroniczny zawiera: pełną wersję raportu i skróconą prezentację multimedialną.
(W1) Egzamin w formie pisemnej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
Literatura dodatkowa:
1. A. Stabryła, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa- Kraków 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: