Aplikacje webowe
1000-ZiWEB-p
W ramach zajęć student zapozna się z nowoczesnymi technologiami webowymi, w szczególności ze:
-) środowiskiem programistycznym developera,
-) narzędziami programistycznymi w przeglądarkach,
-) dobrymi praktykami tworzenia kodu
-) zaawansowane konceptami języka JavaScript
-) najpopularniejszymi frameworkami webowymi (React, Angular)
-) komunikacją między aplikacją a serwerem (Protokół HTTP, REST API)
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli
a) laboratorium - 15 godzin
b) bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzącego, zapoznanie się z informacją zwrotną dotyczącą rozwiązanych zadań oraz konsultacje z prowadzącym zajęcia – 40 godzin.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
a) studiowanie literatury – 30 godzin,
b) zapoznanie się z materiałami dodatkowymi, m.in. dokumentacją bibliotek programistycznych – 45 godzin,
c) przygotowanie projektu zaliczeniowego (przygotowanie założeń projektu, jego wstępnej dokumentacji, przygotowanie projektu zaliczeniowego) – 90 godzin.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
a) przygotowanie się do prezentacji projektu – 30 godzin.
RAZEM: 250 godziny (10 punktów ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
W1: ma uporządkowaną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i budowy aplikacji webowych pracujących w modelu klient-serwer (K_W12)
W2: ma wiedzę w zakresie architektury REST API i języków HTML/CSS/JavaScript/TypeScript (K_W12)
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
U1: posiada umiejętność tworzenia stron i aplikacji internetowych, w szczególności programowania w języku JavaScript i opartych na nim frameworkach (K_U14),
U2: posiada umiejętność korzystania z nowoczesnych narzędzi programistycznych - VisualStudio Code, WebStorm, Angular CLI, Postman, Azure Data Studio) (K_U23)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
K1: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań. (K_K02)
K2: Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny. (K_K04)
K3: Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych. (K_K03)
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Znajomość przynajmniej jednego obiektowego języka programowania.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2021/22L: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Studenci w ramach zajęć tworzą projekty programistyczne. Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie oceny tych projektów.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura dziedzinowa zależna od tematyki projektu i wybranej technologii webowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: