Programowanie w języku Java
1000-ZiPrJava
Wprowadzenie do platformy Java.
Podstawy syntaktyki i konstrukcji obiektowych.
Narzędzia pomocnicze.
Wyjątki.
Dziedziczenie, polimorfizm.
Interfejsy, klasy abstrakcyjne, wewnętrzne, zagnieżdżone i anonimowe.
Strumienie i wyrażenia lambda.
Kolekcje.
Wątki.
JavaFX.
JDBC i JPA.
Podstawy programowania sieciowego i obsługa komunikacji sieciowej.
Podstawy użycia Spring Framework i Spring Data JPA
Całkowity nakład pracy studenta
1) Uczestnictwo w laboratorium – 26 godzin
a. Przygotowanie zadań zleconych – 40 godzin
b. Przygotowanie do zajęć – 40 godzin
3) Przygotowanie do egzaminu – 35 godzin
4) Przygotowanie projektu zaliczeniowego – 40 godzin
5) Studiowanie literatury – 20 godzin
RAZEM: 200 godzin
8 pkt. ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
zna podstawowe konstrukcje programistyczne oraz pojęcia składni i semantyki języka Java (K_W03)
ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (K_W11)
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_U03)
potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (K_U05)
projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych (K_U07)
posiada umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych (K_U14)
potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych (K_U15)
potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu (K_U16)
projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (K_U22)
tworzy, ocenia i realizuje plan testowania oprogramowania (K_U26)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.):
- udział w laboratorium – 15 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 15 godz.):
- rozwiązywanie zadań i testów – 5 godz.
- czytanie literatury – 5 godz.
- przygotowanie do rozmowy zaliczeniowej – 5 godz.
Łącznie: 30. godz. (1 ECTS)Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (K_K02)
Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04)
Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (K_K06)
Metody dydaktyczne
1. Laboratoria przy komputerach.
2. Prace domowe i projekt zaliczeniowy.
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
- Umiejętność programowania w języku C/C++.
- Podstawowa wiedza na temat programowania obiektowego
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez przedstawienie projektu programistycznego wykonanego samodzielnie w Języku Java oraz poprawne jego zaprezentowanie i odpowiedź na zadane pytania.
Literatura
1. Thinking in Java, Bruce Eckel - wydanie najnowsze
2. Dokumentacje dla Java SKD.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: