Prowadzony w
cyklu:
2022/23L
Kod ISCED: 0613
Punkty ECTS:
8
Język:
polski
Organizowany przez:
Wydział Matematyki i Informatyki
Programowanie I 1000-ZiPRI
Materiał realizowany w ramach przedmiotu będzie obejmował następujące zagadnienia:
- Wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo
- Klasy, konstruktory, destruktory
- Przeciążanie operatorów
- Funkcje zaprzyjaźnione
- Klasy pochodne, dziedziczenie,
- Funkcje wirtualne i polimorfizm
- Klasy abstrakcyjne
- Szablony klas i funkcji
- Przegląd biblioteki standardowej C++
- Wykorzystanie elementów języka C
Całkowity nakład pracy studenta
30h - wykład
30h - laboratorium
4h - egzamin
6h - zaliczenie laboratorium
50h - praca własna, bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury
50h - praca własna moderowana przez prowadzącego - przygotowanie projektu zaliczeniowego
30h - praca własna - przygotowanie do egzaminu
Razem - 200h
8 punktów ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Ma ogólną wiedzę na temat różnych paradygmatów programowania i języków programowania (imperatywny, obiektowy, funkcyjny, logiczny, skryptowy, maszyna wirtualna, podstawy translacji, deklaracje i typy, odśmiecanie, mechanizmy abstrakcji); szczegółowo zna metody projektowania i programowania obiektowego (kapsułkowanie i ukrywanie informacji, klasy i podklasy, dziedziczenie, polimorfizm, hierarchie klas) (K_W10)
W2: Ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (K_W11)
W3: Zna podstawowe konstrukcje programistyczne (przypisanie, instrukcje sterujące, wywoływanie podprogramów i przekazywanie parametrów) oraz pojęcia składni i semantyki języka programowania C++ (K_W03)
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U05 potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (GCC C++)
U1: Projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych (K_U08)
U2: Projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (K_U22)
U3: Potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu (K_U16)
U4: Potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_U03)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty:
K1: Kreatywność: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (K_K02)
K2: Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04)
K3: Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (K_K06)
Metody dydaktyczne
Wykład, laboratorium, e-learning
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Umiejętność programowania strukturalnego w języku C++. Zaliczenie przedmiotu Podstawy programowania.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć laboratoryjnych uzyskiwane jest na podstawie zadań realizowanych podczas zajęć oraz indywidualnie przygotowanego projektu obiektowego.
Egzamin przeprowadzany jest w formie praktycznej w oparciu o system Zawody WEB.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Jerzy Grębosz "Opus Magnum C++11"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: