Programowanie I-projekt
1000-ZiPR1-p
W trakcie zajęć student wybiera temat indywidualnego projektu programistycznego do samodzielnej realizacji. Realizuje go pod kierunkiem prowadzącego zajęcia poznając dziedzinę merytoryczną projektu, uwarunkowania użytkowania społeczne lub biznesowe oraz ergonomiczne przyszłej aplikacji komputerowej. Zrealizowany projekt prezentuje przed grupą oraz prowadzącym. Projekt jest omawiany w zakresie stopnia i jakości realizacji oraz poprawności wykonania i możliwych problemów przez prowadzącego i grupę.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli
a) laboratorium – 15 godzin,
b) bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzących, zapoznanie się z informacją zwrotną dotyczącą rozwiązanych zadań oraz konsultacje z prowadzącymi zajęcia – 60 godzin.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
a) studiowanie literatury i materiałów potrzebnych do przygotowania projektu - 30 godzin,
b) przygotowanie założeń projektu, jego wstępnej dokumentacji, przygotowanie projektu zaliczeniowego - 130 godzin
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
a) przygotowanie prezentacji projektu - 15 godzin.
RAZEM: 250 godzin (10 punktów ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
W1: Zna zasady projektowania baz danych oraz narzędzia wspomagające ten proces - K_W09
W2: Zna najważniejsze systemy zarządzania baz danych oraz biblioteki programistyczne umożliwiające współpracę z nimi. (K_W09, K_W11).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
U1: Definiuje cele i założenia projektu, określa problemy i potrzeby użytkowników. (K_U24)
U2. Projektuje i implementuje aplikacje bazodanowe z graficznym interfejsem użytkownika. (K_U14, K_U15, K_U17).
U3: Rozszerza umiejętności programowania o dodatkowe biblioteki i narzędzia niezbędne do realizacji projektu.(K_U23, K_U24)
U4: Potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację projektu (K_U04)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
K1: Rozpoznaje potrzeby społeczne, biznesowe, operacyjne, komunikacyjne, których zaspokojenie może być przedmiotem projektu (K_K02)
K2: Współpracuje z potencjalnymi użytkownikami, zdobywając informacje z dziedziny projektu oraz wiedzę o potrzebach i nawykach użytkowników (K_K01, K_K02)
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- projektu
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Zaliczenie przedmiotów Programowanie I i II i Bazy danych I i II. Znajomość języka C++ lub Java oraz relacyjnych baz danych.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanego projektu. W szczególności oceniane będą:
-) Kompleksowość rozwiązania problemu.
-) Zgodność z założeniami.
-) Wykorzystanie technik programowania obiektowego.
-) Zgodność z zasadami projektowania baz danych i tworzenia aplikacji bazodanowych.
-) Prezentacja projektu przed grupą, odpowiedzi na pytania, dyskusja.
W1, W2, U1-U4, K1, K2
Praktyki zawodowe
Literatura
Zależna od przygotowywanego projektu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: