Aplikacje mobilne II-projekt 1000-ZiMOB2-p
Dynamiczny rozwój platform mobilnych, sprawia że umiejętność programowania aplikacji dla tych platform staje się jedną z podstawowych kompetencji programistycznych. Niniejszy przedmiot pozwoli studentom zapoznać się ze sposobem działania aplikacji pod systemami przeznaczonymi na urządzenia mobilne. Celem jest także wyrobienie intuicji programistycznej dotyczącej rozwiązywania standardowych problemów związanych z tworzeniem oprogramowania dla tych systemów. Drugim ważnym celem jest pokazanie studentom szerokiej palety zastosowań urządzeń mobilnych zarówno w pracy zawodowego informatyka jak i zwykłego użytkownika. Programowanie urządzeń mobilnych pozwala usprawnić warsztat programistyczny uczestników, oferując jednocześnie wyjątkowo atrakcyjną dla nich formę kształcenia. Ze względu na specyfikę platform mobilnych, istotnym elementem jest nauka optymalizacji kodu z wykorzystaniem dostępnych narzędzi w różnych kontekstach: obliczeń, zużycia energii, ograniczeniami związanymi z przesyłem i składowaniem danych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu Aplikacje Mobilne II - projekt polega na przygotowaniu aplikacji mobilnej dla systemu Android w języku Java oraz prezentacja wraz z omówieniem zastosowanych rozwiązań. Temat projektu aplikacji jest proponowany przez studentów, lecz każda propozycja powinna spełniać minimalne kryteria.
W terminach zajęć przewidzianych w planie zajęć możliwe są konsultacje w sprawach projektu i zastosowanych w nim technologi.
Zaliczenie zostanie zrealizowane na podstawie prezentacji stacjonarnie / online projektu na kolejnych zajęciach i obejmować będzie:
1) omówienie projektu
2) pokaz działania aplikacji
3) przedstawienie dokumentacji
4) odpowiedzi na pytania dotyczące kodu
Aplikacja - elementy składowe:
1) Aplikacja powinna składać się z kilku aktywności
2) Aplikacja powinna być kompatybilna z wersją >= Android 8
3) Aplikacja powinna zawierać minimum 2 Fragmenty
4) Aplikacja powinna zawierać minimum jeden Service do którego inne aktywności mogą się podłączać (bindowanie)
5) Aplikacja powinna zawierać minimum jedną z następujących metod komunikacji
- komunikacja z REST API
- komunikacja za pomocą Socket'ów
6) Dokumentacja aplikacji (JavaDoc)
7) Aplikacja powinna zawierać cachowanie / Zapisywanie danych jedną z następujących usług
- SQLite
- Mongo DB Realm
8) Wykorzystanie bibliotek natywnych w C/C++
Ocena:
3 - pkt. 1, 2, 6, 7
4 - na ocenę 3 + pkt. 5, 3
5 - na ocenę 4 + pkt 4, 8
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura dziedzinowa zależna od tematyki projektu i wybranego systemu mobilnego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: