Prowadzony w
cyklach:
2020/21, 2021/22Z, 2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Kod ISCED: 0714
Punkty ECTS:
1
Język:
polski
Organizowany przez:
Wydział Matematyki i Informatyki
Budowa komputera 1000-ZiBUK
Podczas zajęć student zapozna się z architekturą współczesnego zestawu komputerowego oraz nauczy się dobierać podzespoły zgodne z przeznaczeniem budowanego komputera. Pozna również metody diagnozowania podstawowych usterek komputera i nauczy się samodzielnie złożyć komputer z dostarczonych pojedynczych komponentów.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
a) laboratorium - 12 godzin
b) bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzących i konsultacje z prowadzącymi zajęcia – 3 godziny
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
a) studiowanie literatury i zapoznanie się z dodatkowymi materiałami dydaktycznymi – 10 godzin,
RAZEM: 25 godzin (1 punkt ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
W1. Ma podstawową wiedzę na temat architektury współczesnych systemów (logika układów cyfrowych i reprezentacja danych, architektura procesora, wejście-wyjście, pamięć, architektury wieloprocesorowe) (K_W06, K_W16)
W2. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą standardów i zasad komunikacji przy użyciu portów USB, COM, LAN (K_W06, K_W16)
W3. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą standardów podłączania urządzeń multimedialnych (K_W06, K_W16)
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
U1. Potrafi zdiagnozować podstawowe problemy sprzętowe (błąd kości pamięci, uszkodzenie kabla sieciowego, dysku twardego itp.) (K_U25)
U2. Potrafi dobrać i zaproponować dobór podzespołów komputera i poprawnie złożyć komputer z podzespołów (K_U24, K_U25)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
K1: skutecznie przekazuje innym swoje myśli w zrozumiały sposób (K_K02)
K2: jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04)
K3: Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń (K_K03)
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
- pokaz
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Brak.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2021/22Z: |
Kryteria oceniania
Aby uzyskać ocenę pozytywną student musi zaliczyć sprawdzian praktyczny polegający na złożeniu zestawu komputerowego z dostarczonych mu pojedynczych komponentów.- W1-W3, U1-U2, K1-K3
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: