Planowanie rozwoju zawodowego 1000-MS1-PlanRoZaw
Ocena predyspozycji zawodowych w oparciu o Model Hollanda, poznanie swojego typu temperamentu, oczekiwań dot. środowiska pracy, mocnych i słabych stron w oparciu o ćwiczenia i Model Kompetencji Zawodowych.
Analiza ofert pracy i praktyk oraz trendów na rynku pracy - omówienie obecnej sytuacji na rynku pracy, analiza wymagań pracodawców wobec kandydatów, ścieżki karier na podstawie Badania Losów Absolwentów, informacje o zatrudnieniu i zarobkach.
Określenie celu zawodowego i ścieżek rozwoju – analiza z tych perspektyw zawodów w obszarze zainteresowań potencjalnego kandydata.
Poznanie zasad dot. przygotowania CV pod kątem wybranej branży/stanowiska pracy/praktyk/staży.
Poznanie standardowych i niestandardowych metod szukania pracy.
Autoprezentacja siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Szkolenie pozwoli uczestnikom zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego i przygotować się do wejścia na rynek pracy.
Podczas zajęć studenci rozwiną następujące kompetencje: komunikatywność, dążenie do rozwoju, organizacja pracy, sumienność i dokładność, etyka i profesjonalizm, branie odpowiedzialności, samodzielność.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)
- przygotowanie do ćwiczeń – 4h
- przygotowanie CV pod konkretną ofertę/stanowisko/branżę – 2h
- indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat – 4h
- aktywność na zajęciach
- obecność na zajęciach (80%)
Zaliczenie zajęć na podstawie obecności na zajęciach, wykonania zadań oraz aktywności
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Stephen Covey "7 nawyków skutecznego działania"
2. Rowland S. Miller "Niepewność i zakłopotanie. O pokonywaniu niechcianych uczuć”
3. James A.F.Stoner, R.Edward Frejman, Daniel R. Gilbert Jr. “Kierowanie"– rozdz.4 “Odpowiedzialność społeczna i etyka”
4. Marcus Buckingham "To jedno, co powinieneś wiedzieć"
5. Guy Kawasaki "The Art of the Start"
6. Malcolm Gladwell "Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu"
7. Wojciech Eichelberger, Pierre Forthomme, Francois Nail "Quest. Twoja droga do sukcesu"
8. Ricky W. Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 4 "Etyczny i społeczny kontekst zarządzania”
9. Kenneth Blanchard, Norman Vincent Peale "Etyka biznesu"
10. John C. Maxwell "Wybór należy do Ciebie"
11. Elliot Aronson, Carol Tavris "Błądzą wszyscy (ale nie ja)"
12. Michał Podbielski "NLP Ewolucja. Przejdź kolejny etap rozwoju - od człowieka myślącego do człowieka szczęśliwego"
13. Model Kompetencji Zawodowych dla studentów i absolwentów Wydziału Matematyki i Informatyki, Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydziału Chemii. Biuro Karier UMK wydania od drugiego (od 2011 roku)
14. Agnieszka Ciećwierz, „Rekrutacja oparta na kompetencjach”
Uwagi
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia w dniach: |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia w dniach: |
W cyklu 2025/26Z:
Zajęcia w dniach: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: