Laboratorium grafiki i multimediów 1000-M2LGM
Reprezentacja cyfrowa obrazu, narzędzia, biblioteki, tworzenie bitmap.
Algorytmy rysowania odcinków (naiwny i Bresenhama), anti-aliasing.
Algorytmy rysowania okręgów i elips (naiwny, Bresenhama).
Reprezentacja krzywych (krzywe Béziera, B-spliny, NURBS-y).
Reprezentacja i wypełnianie wielokątów.
Modele barw (RGB, CMYK, HSV).
Blending-modes.
Podstawowe transformacje geometryczne w zastosowaniu do obróbki bitmap.
Morphing.
Teksturowanie trójkątów, transformacja perspektywiczna.
Grafika 3D - podstawowa reprezentacja świata, podstawowe przekształcenia.
Modele oświetlenia (flat, Gouraud, Phong). Światło emisyjne i absorbcyjne.
Wyznaczanie powierzchni widocznych (Z-bufor).
Generowanie siatek trójkątnych.
Przetwarzanie siatek trójkątnych.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest zaimplementowanie 80% zadań realizowanych w ramach laboratorium oraz przygotowanie indywidualnego projektu zaliczeniowego dotyczącego przedstawianej tematyki
Literatura
Wprowadzenie do grafiki komputerowej, J.D. Foley, A. van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes, R.L. Phillips, WNT
Michael Abrash’s Graphics Programming Black Book, with CD: The Complete Works of Graphics Master, Michael Abrash
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: