Konwersatorium dydaktyczne z informatyki 1000-M2KDI
- https://moodle.mat.umk.pl
- http://moodle.mat.umk.pl (w cyklu 2024/25Z)
- http://moodle.mat.umk.pl (w cyklu 2025/26Z)
Konwersatorium skoncentrowana jest na genezie i rozwoju dydaktyki informatyki, doświadczeniach w nauczaniu informatyki. Omawiany jest współczesny stan dydaktyki informatyki w Polsce. Nacisk położony jest na zaznajomienie studenta z obowiązującym stanem formalno-prawnym w dziedzinie dydaktyki informatyki. Sygnalizuje się współczesne tendencje w rozwoju informatyki i myślenia komputacyjnego. Ważnym aspektem jest omówienie roli nauczyciela informatyki w środowisku dydaktycznym i szkolnym, a także całokształtu jego pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.
W cyklu 2024/25Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
W cyklu 2025/26Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- oxfordzka
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- gry i symulacje
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie aktywności, przygotowanych materiałów, oraz wygłoszonych referatów dotyczących wybrane aspekty dydaktyki informatyki.
Literatura
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia
Podstawa programowa informatyki dla szkoły podstawowej z komentarzem
https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/informatyka.-pp-z-komentarzem.-szkola-podstawowa-1.pdf
Podstawa programowa informatyki dla szkoły ponadpodstawowej z komentarzem
Red. A.B. Kwiatkowska. M. M. Sysło, materiały metodyczne konferencji „informatyka w Edukacji” od roku 2018 do 2024.
Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki w praktyce. 1, Między praktyką a teorią. Czego uczyć?, Mikom, Warszawa 2003.
Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej w praktyce. 2, Jak uczyć?, Mikom, Warszawa 2003.
W cyklu 2024/25Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
W cyklu 2025/26Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
W cyklu 2025/26Z:
jak w części niezaleźnej od cyklu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: