Technologie informacyjne w nauczaniu 1000-M1TIN
W ramach zajęć zaznajamia się studentów z wybranymi narzędziami - oferowanymi prze systemy Moodle oraz eXe. Dyskutuje się użyteczność stosowania konkretnego typu zajęć - stacjonarnych wspomaganych ICT oraz zajęć sieciowych - dla zamierzonej realizacji lekcji obejmującej konkretny temat w ramach konkretnego przedmiotu nauczania na odpowiednim etapie edukacyjnym.
Druga część zajęć poświęcona jest wybraniu przez studentów dwu tematów lekcji (w ramach dowolnie wybranego przedmiotu, z wyjątkiem TI i informatyki i na dowolnym etapie edukacyjnym) - jednego do realizacji stacjonarnej i jednego do realizacji sieciowej - oraz wytworzeniu odpowiednich materiałów i umieszczeniu ich w systemie moodle tak, aby umożliwiały realizację lekcji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu na podstawie oceny przygotowanych przez studenta realizacji dwu tematów: jednego stacjonarnie ze wspomaganiem TI (zajęcia typu SW) i jednego sieciowo (zajęcia typu SC). Oceniane są: trafność doboru formy, merytoryczna i metodyczna wartość wytworzonych materiałów, koncepcja realizacji zajęć - poprzez przedstawione scenariusze zajęć.
Literatura
Leszek Rudak, Taksonomia e-kursów jako narzędzie dydaktyka, Edu@kcja 1/2010, str. 49-66
Leszek Rudak, Projekt najmniejszej jednostki dydaktycznej e-kursu: konspekt e-lekcji
Izabella Bednarczyk, Leszek Rudak, Podatność przedmiotów akademickich na e-nauczanie, [w:] E-edukacja dla rozwoju społeczeństwa, W-wa 2008 str. 132-139
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: