Metodyka nauczania informatyki II 1000-M1MI2
Działalność studenta na konwersatorium koncentruje się wokół oceny i dyskusji nt. sytuacji dydaktycznych, spotkanych w działalności praktycznej w szkole, a także na wykonywaniu analiz porównawczych podstawy programowej z informatyki na poziomie pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego (szkoła podstawowa) z niezależnymi, europejskimi standardami ECDL i wyciąganiu stosownych wniosków.
Działalność studenta na praktyce śródrocznej jest indywidualnie planowana, w porozumieniu z prowadzącym przedmiot, przez szkolnego opiekuna praktyki. W każdym przypadku obejmuje ona obserwacje i prowadzenie zajęć z przedmiotu "Zajęcia komputerowe".
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- oxfordzka
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Głównym kryterium oceny studenta jest opinia szkolnego opiekuna praktyk o działalności dydaktycznej studenta w szkole w ramach śródrocznych praktyk przedmiotowo-metodycznych.
Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest indywidualne rozliczenie się z wymaganych dokumentów dot. praktyk oraz przedstawienie osobiście wykonanej na konwersatorium analizy na wskazany temat, dot. podstawy programowej i niezależnego standardu ECDL.
Praktyki zawodowe
Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z informatyki w szkole podstawowej - 15 h
Literatura
Literatura podstawowa:
Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki w praktyce. 1, Między praktyką a teorią. Czego uczyć?, Mikom, Warszawa 2003.
Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej w praktyce. 2, Jak uczyć?, Mikom, Warszawa 2003.
E. Gurbiel, G. Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M. M. Sysło, Informatyka: poradnik dla nauczycieli: kształcenie w zakresie rozszerzonym, WSiP, Warszawa 2004.
E. Gurbiel, G. Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M. M. Sysło, Technologia Informacyjna: poradnik dla nauczycieli: kształcenie w zakresie podstawowym, WSiP, Warszawa 2003.
Stanisław Juszczyk (red.), Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2003.
Andrzej Walat, Zarys dydaktyki informatyki, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów, Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
G. Koba, Informatyka dla liceum ogólnokształcącego: poradnik metodyczny, cz. 1, cz. 2, Migra, Wrocław 2003, 2004.
G. Koba, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych: poradnik metodyczny, Migra, Wrocław 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: