Matematyka komputerowa dla nauczycieli 1000-M1MAKnau
Treści szczegółowe związane ze znajomością programu GeoGebra:
1. Podstawowe narzędzia do konstrukcji geometrycznych.
2. Tekst statyczny i tekst dynamiczny.
3. Użycie dwóch widoków grafiki.
4. Funkcje widoku algebry.
5. CAS - obliczenia symboliczne.
6. Pole wyboru i warunkowa widoczność obiektów.
7. Protokół konstrukcji.
8. Pole wprowadzania i podstawowe komendy.
9. Przykłady zastosowań widoku arkusza.
10. Tworzenie nowych narzędzi.
Ponadto przewiduje się ilustrowanie pewnych pojęć matematyki szkolnej przy wsparciu programu GeoGebra a także wykorzystanie go do projektowania lekcji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanych projektów (apletów, scenariuszy lekcji z wykorzystaniem narzędzi GeoGebry) i apletu zaliczeniowego. W1-W3, U1-U4.
Literatura
1. GeoGebra: wprowadzenie innowacji edukacyjnej, opracowanie zbiorowe pod red. K. Winkowskiej-Nowak, R. Skiby, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.
2. GeoGebra: innowacja edukacyjna - kontynuacja, red. naukowa K. Winkowska-Nowak, E. Pobiega, R. Skiba, Wydawnictwo Akademickie ,,Sedno", Warszawa 2013.
3. Matematyka z GeoGebrą, red. naukowa E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska-Nowak, Wydawnictwo Akademickie ,,Sedno", Warszawa 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: