Konwersatorium zagadnień matematycznych
1000-M1KonwZagMat
Na zajęciach będą rozwiązywane zadania o zwiększonym stopniu trudności z następujących działów matematyki:
Semestr zimowy:
1. Klasyczne nierówności matematyczne
2. Pojęcie ciągu liczbowego i granicy
3. Pojęcie szeregu liczbowego
Semestr letni:
1. Ciągłość funkcji jednej zmiennej
2. Różniczkowalność funkcji jednej zmiennej
Całkowity nakład pracy studenta
Semestr zimowy:
30 godz. - ćwiczenia:
30 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury;
20 godz. - rozwiązywanie zadań zadanych przez prowadzącego i konsultacja rozwiązań
RAZEM: 80 godz.
3 pkt. ECTS
Semestr letni:
30 godz. - ćwiczenia:
30 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury;
20 godz. - rozwiązywanie zadań zadanych przez prowadzącego i konsultacja rozwiązań
RAZEM: 80 godz.
3 pkt. ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Po ukończeniu kursu student:
W1: Rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, w szczególności w analizie matematycznej I i II, algebrze liniowej oraz topologii
(zob. K_W02);
W2: Zna podstawowe przykłady zarówno ilustrujące konkretne pojęcia matematyczne, jak i pozwalające obalić błędne hipotezy lub
nieuprawione rozumowania (zob. K_W02).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student:
U1: Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie, przedstawiać skomplikowane rozwiązania problemów matematycznych - m.in. zadań
z olimpiad matematycznych (zob. K_U01).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student:
K1: Krytycznie ocenia swoją wiedzę i dalsze jej doskonalenie z wykorzystaniem różnych źródeł informacji (zob. K_K03).
Metody dydaktyczne
Proseminarium przygotowuje studentów do zawodów międzynarodowych z matematyki. W tym celu na zajęciach rozwiązywane są
zadania o podwyższonym stopniu trudności.
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- referatu
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Przedmiot dedykowany jest dla studentów I roku na kierunku matematyka ogólna. Dobry wynik z testu diagnozującego na przedmiocie "Matematyka elementarna".
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności oraz aktywności na zajęciach.
Szczegółowe zasady zaliczenia będą omówione na pierwszych zajęciach.
Literatura
1. W. Kaczor, Zadania z analizy matematycznej, cz. 1, 2 i 3, PWN, Warszawa 2005.
2. Chen Ji-Xiu, Problems and solutions in mathematics, Singapore: World Scientific, 2011.
3. Asuman G. Aksoy, Mohamed A. Khamsi, A problem book in real analysis, New York: Springer, 2010.
4. Paulo Ney de Souza, Jorge-Nuno Silva, Berkeley problems in mathematics, Now York: Springer, 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: