Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25Z, 2025/26Z
Kod ISCED: 0613
Punkty ECTS:
3
Język:
polski
Organizowany przez:
Wydział Matematyki i Informatyki
Grafika komputerowa II 1000-I2GK2
Na zajęciach studenci zapoznają się z dwoma reprezentacjami modeli 3D - siatkowymi i wolumetrycznymi. Zajęcia zaczynają się od prostych wizualizacji i interakcji przy pomocy biblioteki VTK, do tworzenia nowych danych i ich przetwarzania za pomocą wybranych algorytmów. Przedmiot kończy się projektem indywidualnym.
Kod do przedmiotu (2024) na platformie MS Teams: lkw5avs
Całkowity nakład pracy studenta
30h - laboratorium
30h - praca własna
20h - projekt zaliczeniowy
Razem: 80 godz
3 pkt. ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1. zna wybrane algorytmy przetwarzania obrazów 3D (siatkowych i wolumetrycznych) (KW_02, K_W05)
W2. W3: zna afiniczne przekształcenia geometryczne i metody rzutowania przestrzennego na płaszczyznę ekranu wraz z ich zapisem w języku macierzy (K_W01, KW_02).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty:
U1. umie stworzyć nowe dane 3D (wolumetryczne/siatkowe), przetworzyć je oraz wyświetlić przy pomocy poznanych na zajęciach narzędzi (K_U01, K_U02, K_U07, K_U08);
U2: umie zaprojektować i zaimplementować w wybranej bibliotece programistycznej graficzny interfejs użytkownika (K_U05, K_U15).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty:
K1: potrafi modyfikować algorytmy i dostosowywać je do konkretnych zadań (K_K03);
K2: jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania, jest systematyczny (K_K04);
Metody dydaktyczne
- laboratorium
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- seminaryjna
Wymagania wstępne
- umiejętność programowania w C/C++
- znajomość podstawowych algorytmów i struktur danych.
- zaliczony przedmiot Grafika Komputerowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- zaliczenie zadań bieżących
- projekt zaliczeniowy
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
https://vtk.org/doc/nightly/html/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: