Wprowadzenie do programowania wirtualnej rzeczywistości 1000-I1WdPWRz
1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości
- definicja
- historia
- współczesność
2. Przegląd zagadnień
- sprzęt
- oprogramowanie
- organizm
3. Geometria wirtualnych światów
- przekształcenia ciał sztywnych
- obrót
- osobliwości
- reprezentacja Eulera
- kwaterniony
- łańcuch przekształceń
4. Światło i optyka
- definicja światła
- soczewki
- zniekształcenia optyczne
- właściwości spektralne
- oko jako układ optyczny
- kamery
- wyświetlacze wizualne
5. Fizjologia ludzkiego wzroku
- budowa ludzkiego oka
- fotoreceptory
- widzenie skotopowe i fotopowe
- wymagania dotyczące rozdzielczości
- ruchy oczu
6. Percepcja wizualna
- percepcja głębi
- percepcja ruchu
- percepcja kolorów
- percepcja wielostabilna
- twierdzenie Bayesa
7. Renderowanie wizualne
- współrzędne barycentryczne
- renderowanie graficzne
- śledzenie promieni
- cieniowanie
- rasteryzacja,
- antyaliasing
- poprawianie zniekształceń optycznych
- redukcja opóźnień
8. Dźwięk
- definicja dźwięku
- fizjologia ucha
- percepcja słuchowa,
- modelowanie akustyczne
- renderowanie dźwięku
9. Ruch
- prędkość
- przyspieszenie
- układ przedsionkowy
- percepcja ruchu
- wekcja
- fizyka świata wirtualnego
- symulacja
- ruch awatara,
- wykrywanie kolizji
- śledzenie
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny - uzyskanie oceny pozytywnej z egzaminu zgodnie z kryterium określonym przez prowadzącego zajęcia
Projekty w postaci programu - kryterium zaliczenia ustala prowadzący na początkowych zajęciach
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Steven M. LaValle Virtual Reality Cambridge University Press, 2023.
2. Matjaž Mihelj, Domen Novak, Samo Beguš Virtual Reality Technology and Applications Springer 2013.
3. Tony Parisi Learning Virtual Reality O'Reilly Media, Inc. 2015.
4. Joanna Lee Unreal Engine Nauka pisania gier dla kreatywnych. Helion 2016.
5. Aram Cookson, Ryan DowlingSoka, Clinton Crumpler Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier Helion 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: