Repetytorium z matematyki 1000-I1RepMat
1. Wzory skróconego mnożenia i ich stosowanie w rachunku algebraicznym.
2. Wielomiany o współczynnikach rzeczywistych, wyrażenia wymierne:
* działania na wielomianach, równość wielomianów funkcyjna i algebraiczna,
* pierwiastek wielomianu, twierdzenie o wymiernych pierwiastkach wielomianu o współczynnikach całkowitych (wymiernych),
* dzielenie wielomianów z resztą, podzielność wielomianów,
* twierdzenie o dzieleniu z resztą, twierdzenie Bezouta, schemat Hornera,
* rozkład wielomianu na czynniki, krotność pierwiastka,
* równania i nierówności wielomianowe, działania na wyrażeniach wymiernych.
3. Wartość bezwzględna i jej własności, odległość między liczbami na osi liczbowej. Równania i nierówności z wartością bezwzględną.
4. Funkcje (o dziedzinie zawartej w zbiorze liczb rzeczywistych i wartościach rzeczywistych):
* definicja, dziedzina, przeciwdziedzina, argument, wartość funkcji, równość dwóch funkcji, wykres funkcji,
* zbiór wartości funkcji, obraz podzbioru dziedziny, funkcje ,,na zbiór'',
* przeciwobrazy - zbiór rozwiązań równania f(x)=a, miejsca zerowe, zbiór rozwiązań nierówności f(x)
* monotoniczność, * ograniczoność, wartość największa, wartość najmniejsza, ekstrema lokalne, * parzystość, nieparzystość, okresowość, * różnowartościowość, * złożenie funkcji, * pary funkcji wzajemnie odwrotnych, * podstawowe transformacje wykresów funkcji. 5. Przegląd funkcji elementarnych oraz ich własności: * funkcje wielomianowe, * funkcje wymierne, rozkład na ułamki proste, * funkcje wykładnicze i logarytmiczne (logarytm i jego własności), * funkcje trygonometryczne, * funkcje cyklometryczne.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Zasady i kryteria oceniania podawane są przez poszczególnych prowadzących na pierwszych zajęciach.
W ramach zajęć przeprowadzone będą dwa punktowane kolokwia wspólne dla wszystkich grup oraz (w razie potrzeby) punktowane, zapowiedziane lub niezapowiedziane, krótkie sprawdziany: W1, U1.
Wpływ na ocenę ma także aktywność studentów na zajęciach i systematyczna praca U2.
Kolokwium lub kartkówkę uważa się za zaliczone, o ile student uzyska minimum 55% punktów możliwych do zdobycia.
Student, który uczęszczał na zajęcia, otrzymuje zaliczenie ćwiczeń, gdy zaliczy wszystkie formy sprawdzające jego wiedzę (oba kolokwia, kartkówki).
UWAGA!
Na początku semestru studenci, którzy chcą być zwolnieni z uczestniczenia w zajęciach z tego przedmiotu piszą kolokwium wstępne (zadania otwarte).
Osoby, które uzyskały bardzo dobry wynik z tego kolokwium, mogą być zwolnione z obowiązku uczestniczenia w zajęciach i otrzymują odpowiednią ocenę z przedmiotu. Z obowiązku uczestniczenia w zajęciach mogą być zwolnione również te osoby, które uzyskały co najmniej 90% z matury rozszerzonej z matematyki. Szczegóły podane zostaną przez prowadzących na pierwszych zajęciach.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Podręczniki i zbiory zadań dla szkół ponadpodstawowych obowiązujące obecnie.
2. M. Gewert, Z. Skoczylas, Wstęp do analizy i algebry, Oficyna Wydawnicza GIS
3. A. Mostowski, M.Stark, Elementy algebry wyższej, PWN.
Literatura uzupełniająca:
1. Stare podręczniki i zbiory zadań dla szkół średnich.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: