Inżynieria oprogramowania 1000-I1IOP
- Wprowadzenie i przedstawienie podstawowych koncepcji.
- Wprowadzenie podstawowych pojęć związanych z programowaniem obiektowym.
- Specyfikacja wymagań.
- Język UML.
- Wzorce projektowe.
- Refaktoryzacja.
- Standardy tworzenia oprogramowania.
W cyklu 2024/25Z:
Wykład. Laboratorium. |
W cyklu 2025/26Z:
Wykład. Laboratorium. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie zadań rozwiązywanych przez studentów w ciągu całego semestru.
Ocena z zaliczenia wykładu ustalana jest przez koordynatora przedmiotu (zwykle osoba prowadząca wykład) na podstawie wyników osiąganych przez studenta podczas laboratorium oraz na podstawie ustnych odpowiedzi na pytania dotyczące treści wykładu.
Literatura
Literatura podstawowa:
- R. V. Binder, Testowanie systemów obiektowych. Modele, wzorce i narzędzia, WNT, Warszawa 2003.
- G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, UML Przewodnik użytkownika wyd. 3, WNT, Warszawa 2002.
- A. Cockburn, Jak pisać efektywne przypadki użycia, WNT, Warszawa 2004.
- A. Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania, Helion, Gliwice 1997.
Literatura uzupełniająca:
- M. Bays, Metodyka wprowadzania oprogramowania na rynek, WNT, Warszawa 2001.
- P. Beynon-Davies, Inżynieria systemów informacyjnych, WNT, Warszawa 1999.
- J. Górski, Inżynieria oprogramowania w projekcie informatycznym, Mikom, Warszawa 2000.
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: