Język angielski 1000-ANG2sem
Program kursu zakłada:
- rozwijanie i doskonalenie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania poprzez pracę z oryginalnym nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce ogólnej oraz związanej z kierunkiem studiów, czytanie ze zrozumieniem tekstów w języku angielskim związanych z tematyką ogólną oraz taką związaną z kierunkiem studiów, wypowiadanie się na tematy ogólne i specjalistyczne, tworzenie wypowiedzi pisemnych w języku angielskim;
- doskonalenie znajomości słownictwa z zakresu ogólnego; opis człowieka, dom, życie rodzinne, podróżowanie, zakupy, hobby, świat zwierząt, natura i przyroda, sport, sztuka, technologie, czasowniki frazowe;
- doskonalenie znajomości słownictwa związanego z kierunkiem studiów: matematyka, ICT, ekonomia;
- doskonalenie znajomości gramatyki z zakresu czasów gramatycznych, strony biernej, mowy zależnej, trybów warunkowych, rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, stopniowania przymiotników, zaimków określonych i nieokreślonych, czasowników modalnych;
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student uzyskuje semestralną ocenę z lektoratu na podstawie poziomu opanowania sprawności językowych. Ocenie podlega:
- bieżące przygotowanie do zajęć ;
- odrabianie zadań domowych;
- aktywność na zajęciach;
- opanowanie przez studenta większej partii materiału ( 3 lub 4 kolokwia);
- wypowiedzi pisemne i ustne w tym prezentacja ( 1 w semestrze);
- uczestnictwo w zajęciach ( obecności – dopuszczone są 3 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze);
- praca indywidualna studenta.
Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem pisemnym sprawdzającym umiejętność czytania ze zrozumieniem, słuchania, pisania , znajomości struktur gramatycznych, słownictwa i kolokacji na poziomie B2.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 78 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 września 2006 r. student może zostać zwolniony z lektoratu po przedłożeniu odpowiedniego certyfikatu.
Szczegółowe metody i kryteria oceniania obowiązujące u poszczególnych prowadzących zostaną przedstawione na zajęciach na początku danego etapu nauki.
Literatura
Podręcznik do nauki języka angielskiego odpowiednio dobrane do poziomu i kierunku studiów, słowniki, nagrania, filmy, materiały z prasy i Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne, materiały autorskie.
W cyklu 2022/23L:
Brak |
W cyklu 2023/24L:
Brak |
W cyklu 2024/25L:
Brak |
W cyklu 2025/26L:
Brak |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Brak |
W cyklu 2023/24L:
Brak |
W cyklu 2024/25L:
Brak |
W cyklu 2025/26L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: