Innowacje 0800-TWINN
Celem zajęć jest kształtowanie aktywnych postaw dobrego funkcjonowania w środowisku zawodowym, pracy w grupie i skutecznej komunikacji, pobudzenie w odbiorcach chęci tworzenia innowacji technicznych, technologicznych i usługowych, podejmowania aktywności przywódczych.
Tematyka zajęć obejmuje ogólne zagadnienia dotyczące tworzenia innowacji, świadomości własnych umiejętności, pracy zespołowej, przywództwa. Budowanie zespołów, role członków zespołu, typy osobowości i metody działania, sposoby komunikacji, rozróżnienie na problemy techniczne i adaptacyjne, odpowiedzialność i przywództwo.
Oprócz rozwijania kompetencji miękkich omówione zostaną rodzaje własności intelektualnej, sposoby ochrony przez tajemnicę przedsiębiorstwa, przykłady rozwiązań innowacyjnych patentowalnych i niepatentowalnych, zagrożenia związane z naruszaniem praw własności innych podmiotów. Metoda TRIZ. Metody kreatywne, w tym metodologia projektowa Design Thinking. Praca w stresie i umiejętności prototypowania. Przedstawienie procesów myślenia twórczego jakie związane są z kreowaniem wyniku projektu. Zaprojektowanie nowatorskiego przedmiotu w oparciu o wiedzę na temat zapotrzebowania rynku/odbiorcy, wraz z budową prototypu - warsztaty Design Thinking.
Aspekt praktyczny zajęć będzie uwypuklony dzięki bliskiej współpracy z Biurem Karier, których trenerzy maja bogate doświadczenie w szkoleniach z komunikacji, twórczego rozwiązywania problemów oraz pracy z przekonaniami ograniczającymi rozwój i realizację ambitnych celów.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Praca zaliczeniowa - W1-W3, U1, U2, U3
Obserwacja i ocena aktywności studentów na zajęciach: U1-U3, K1-K4
Kryteria oceniania:
Na podstawie kompletności pracy zaliczeniowej (tj. na ile student uwzględnił w swojej pracy zaliczeniowej wymagane zagadnienia) oraz oceny aktywności w ramach zajęć
ndst - =<4 pkt (=<40%)
dst- 5 pkt (50%)
dst plus- 6 pkt (60%)
db- 7 pkt (70%)
db plus- 8 pkt (80%)
bdb- >=9 pkt (>=90%)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura uzupełniająca:
1. Crosing the chasm, Geoffrey A. Moore, 1991
2. The Startup Owners Manual, Steve Blank, Bob Dorf, 2012
3. Bussines model generation, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, 2010
4. Stanford University Enterpreneurship Corner, http://ecorner.stanford.edu/
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia prowadzone stacjonarnie, a w przypadku braku takiej możliwości na platformie TEAMS. |
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia prowadzone stacjonarnie, a w przypadku braku takiej możliwości na platformie TEAMS. |
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia prowadzone stacjonarnie, a w przypadku braku takiej możliwości na platformie TEAMS. |
W cyklu 2025/26L:
Zajęcia prowadzone stacjonarnie, a w przypadku braku takiej możliwości na platformie TEAMS. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: